[elektro] Autóakkumulátor mélykisülés elleni védelem
Győző
elektro at cavalier.hu
Wed Dec 5 20:26:31 CET 2018
Nos, ha már úgyis van saját mikrokontrolleres kütyüd, akkor miért nem
fejleszted ezt?
Pl. a DC/DC-ken szokott lenni enable bemenet, arra rákötsz egy gombot,
ami lehúzza földre, ezzel kapcsolod be. Plusz egy tranyót, amit meg a
kontrollered kapcsol, és húzza le vele az enable-t. Méred egy AD-n az
akkufeszt, aztán ha leesik, elengeded a tranyót, kikapcsol az egész,
boldogság van. :)
Ha kétáramkörös a gomb, akkor meg a ki-be kapcsolást is tudod vele pár
sornyi programmal kezelni.
1 lítiumcellához lehet ilyesmit is használni:
https://www.ebay.com/itm/LiPo-Fuel-Gauge-Lithium-battery-detection-module-A-D-conversion-IIC-MAX17043/311573798567?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649
2018.12.05. 20:16 keltezéssel, Huszti András írta:
> A kérdés jogos. Őszintén szólva nem saccoltam/mertem egészen addig utána amig tönkre nem ment két akkumulátor is.
>
> Saccra kb ez jött ki:
> PIC32 tapja 4mA
> PIC32 maga 9mA @10MHz
> EPS8266 18mA (modem sleep)
> BME hőmérő 2,8uA
> DCDC konverterek ???mA mondjuk legyen 10mA
>
> 4+9+18+10 azaz 41mA.
>
> És ez van 2X mért két rendszer van párhuzamosan. Az egyikben BME van a másikban meg BMP szenzor. Végülis 82mA körül kellene lennie a fogyasztásnak. Ha most rámérek, akkor épp 200mA-t eszik. Szerintem amiatt meg a tápkimaradás után a LiPo töltők úgy gondolják hogy most épp tülteniuk kell. Kivárom, hogy fél óra múlva mennyire megy le.
> Csak a poén kedvéért, vegyük a 200mA-t fogyasztásnak. 44Ah-esetén ez 220 órát jelent, ami kb 9 nap. Ha tovább számolgatok akkor kijön hogy 4,8Ah/nap. A napelem ami van az 5W-os (már a spájzban van a 100W-os csak még nem tettem fel). Az 5W ha napi 6 óra napsütéssel számolok most télen akkor 2,5Ah/nap. Magyarán az akksi előbb vagy utóbb le fog merülni. Ha a saccolt 82mA-t veszem, akkor elvileg 1,9Ah/nap a terhelés és 2,5Ah/nap a töltés. Akkor elvileg ha minden nap sütne a nap jónak kellene lennie.
> A konkluzió végülis az, hogy a napelem túl kicsi. Nagyobb kell. Ezért is van már a spájzban a 100W-os. De mielőtt feltenném, szeretném ha az akkumulátor védve lenne. Illetve az is világos, hogy a 200mA baromi sok és kb valahol pár mA körül kellene lennie.
>
>
>
> ztibi <ztibi2 at t-online.hu> írta:
>> Lehet hogy rosszul emlékszem, de az eredeti feletésben autó
>> akkumulátoról és napelemről is szó volt
>> kérdés,hogy mekkora a napelem?
>> meg mennyit fogyaszt a hőmérő és az esetlegesen még rákötött fogyasztó?
>> egy autó akksiról min 40Ah, napokig ,akár egy hétig is elmegy a cucc,
>> addig lesz max 10 óra múlva világos, amikor töltődik az akku
>> vagy nem tölt rá annyit,hogy akár újabb 2-3 napig elég?
>>
>> Idézet (Acs Gabor <levlista at e8e.eu>):>>
>>
>>> Bocs, hogy ilyet kérdezek, hogy ennek az egésznek mi értelme? Egy
>>> ezres körül van egy LCD-s hőmérő AAA elemmel.
>>> Vagy valamit nagyon nem jól olvashattam...
>>>
>>> Amúgy én is MCU-t használnék. LED-et kapsz olyat, ami extra fényes,
>>> egész kevés árammal már világít, és lehet azt, hogy mondjuk 2
>>> másodpercenként villan egy rövidet.
>>> Az MCU lábával általában tudsz 20mA-t kapcsolni, gondolom egy hőmérő
>>> nem fogyaszt ennyit, direktben le tudod azzal választani, relé nélkül.
>> --
>> Ztibi
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list