[elektro] Elektronyos kőccség.
Xorn
toth.endre at gmail.com
Thu Sep 7 12:18:38 CEST 2017
Nem gondolom, hogy a Bosch akármilyen kicsivel is rosszabb alkatrészt
merne eladni a saját neve alatt, mint amit a Ford Motorcraft márkanéve
alá el mer adni.
Best regards,
Andy
Bakcsa Zoltán <bakcsa at gmail.com> írta (2017. szeptember 7. 11:59):
> Egyet kell, hogy értsek Gáborral.
>
>>Honnan tudnák, melyik autóban van?!?!
> Az én olvasatomban a gyári alkatrészt azért hívják gyárinak, mert egyrészt
> a gyár specifikációja szerint gyártják és !ellenőrzik!, valamint, ezeket az
> alkatrészeket használják a márkaszervizekben.
> Ha az olajszűrőt márkaszervizben rakják be a kocsidba, akkor tudni fogják,
> hogy melyik szűrő melyik kocsiba kerül. Ha nem, akkor nem. Ez esetben a
> nyomon követésről a vevő mondott le. Viszont még így is megérheti gyárit
> venni, mert:
>
>>ugyanaz van a Bosch ill. a Motorcraft feliratos dobozban
> lehet, hogy így van, de én 100Ft-ban sem fogadnék rá. Lehet, hogy ugyanaz a
> szám van rászitázva az alkatrészre. Lehet, hogy ugyanazzal a technológiával
> készült, ugyanazon a gyártósoron. Csak éppen lehet, hogy nem ment végig
> ugyanazon az minőségbiztosítási rendszeren, mint a gyári alkatrész. Vagy
> elindították rajta, csak félúton kiesett, mint gyári selejt. A gyári selejt
> alatt az értendő, ami nem felel meg a megrendelő által megadott speckónak.
> Lehet, hogy csak 0.5%-ban tér el egy érték, de az autó gyár nem fogja
> felhasználni, nem adja hozzá a nevét. Viszont, ettől még az alkatrészgyártó
> eladhatja azt a saját neve alatt.
>
> A minőségbiztosításon marha sokat meg lehet spórolni, ami nyilván
> megjeleníthető a kiskereskedelmi árban is.
>
> Üdv:
> Zoli
>
> 2017-09-07 10:44 GMT+02:00 Xorn <toth.endre at gmail.com>:
>
>> Honnan tudnák, melyik autóban van?!?! Bemész a kereskedőhöz, veszel
>> egy szűrőt, és felírják a rendszámot, hogy melyik autóba teszed bele,
>> mellé az értesítési címeddel? Ugyan már...
>>
>> Az "élelmes cég" ezesetben az az alkatrészgyártó, akitől a gyár is
>> veszi az adott alkatrészt, csak nem egyesével, hanem tálcán. Pl. a
>> Bosch, akitől a Ford a TDCi üzemanyagszűrőket veszi. Boltban 6500 Ft,
>> a gyári meg majd a duplája, és ugyanaz van a Bosch ill. a Motorcraft
>> feliratos dobozban.
>>
>> Vagy a Febi, a Gates, a Dayco stb. Ezek nem xart árulnak, hanem
>> ugyanazt, csak az autógyártó logója helyett a sajátjukkal.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> Gábor Auth <auth.gabor at gmail.com> írta (2017. szeptember 7. 10:32):
>> > Hi,
>> >
>> > On Thu, Sep 7, 2017 at 10:11 AM Peter Peterb <peterb.list at gmail.com>
>> wrote:
>> >
>> >> Fél éve raktam az autóba 1000 Ft körüli olajszűrőt, ami pontosan
>> >> megegyező szitázással (így azonos típusszámmal is), de Renault
>> >> papírdobozba csomagolva kb. 2400 lett volna, ha "gyárit" akarok. Ezt
>> >> (is) azért manapság nehéz lenne mással, mint egyfajta sajátos
>> >> gazdasági ideológiával magyarázni... :-)
>> >>
>> >
>> > Sok mindennel lehet magyarázni... értem én, hogy a legegyszerűbb ráfogni
>> > egy jól hangzó elméletre, hogy majdnem 2,5x szorzó van a gyári
>> alkatrészen,
>> > miközben azért van egy elég nagy verseny a piacon...
>> >
>> > De mellé lehet tenni olyan apróságokat, hogy a gyári alkatrész nem ment
>> át
>> > a szürkegazdaságon; a gyári alkatrész esetén a teljes folyamat
>> > minőségbiztosított, tehát vissza tudnak hívni garanciális cserére, ha
>> > kiderül, hogy a hármasra végződő gyártási számú olajszűrők selejtesek és
>> > nem szűrnek megfelelően, mert tudják, hogy melyik autóban kell lennie a
>> > hibás alkatrésznek; a gyári alkatrész minősége lehet jobb, egyszerűen
>> > azzal, ha ugyanazon gyártósor végén gyártási tűrést néznek és
>> válogatnak; a
>> > gyári alkatrésznek más a logisztikai útja; a gyári alkatrész árában benne
>> > van a rá eső K+F költség is, a gyártósorról lejövő egyéb példányok árában
>> > ez általában nincs benne és a többi ilyesmi, aminek mind van valamennyi
>> > költsége és ezek összeadódnak.
>> >
>> > Komolyan ott tartunk, hogy ha elképzelsz, megtervezel, kivitelezel
>> terméket
>> > egy csomó munkával és egy csomó kidobott prototípussal, ezért a termék az
>> > árába az összes egyéb költségedet beleteszed és a puszta gyártási
>> > költséghez képest 2,5x pénzért árulod teljesen legális csatornákon,
>> akkor a
>> > vevők szemében te vagy a szar-szemét-szar alak, mert egy élelmes cég
>> > lemásolja és x pénzért árulja vám és áfa nélkül?
>> >
>> > Bye,
>> > Auth Gábor
>> > -----------------------------------------
>> > elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list