[elektro] Elektronyos kőccség.

FuzArn fuzarn at gmail.com
Wed Sep 6 22:33:12 CEST 2017


http://hvg.hu/cegauto/20170830_Nem_tiszta_a_Tesla

"

A Morgan Stanley bankház nemrégiben közzétett elemzése azt állítja, hogy 
a napjaink egyik sztárbefektetésének számító Tesla és elektromos 
autóinak működése valójában jóval több környezeti kárt okoz, mint azt 
elsőre gondolnánk, mivel a gyártás során több káros anyag keletkezik, 
mint amennyit az autók megtakarítanak – írja cikkében az NRGreport 
energetikai témákkal foglalkozó oldal 
<http://nrgreport.com/cikk/2017/08/29/fektessunk-e-teslaba-ha-aggodunk-a-bolygoert>.

A Morgan Stanley augusztus közepén 39 olyan részvényt nevezett meg, 
amelyeknél a nyereség több mint felét a klímaváltozásra adott hatékony 
megoldásokból szerzik, így a tudatos befektetők kedvelt célpontjai, 
mindamellett, hogy komoly hasznot is hajtanak. Az elemzők ezt követően 
különböző mérőszámok segítségével elemezték az egyes cégeket, például a 
gyártás, vagy szolgáltatás végzése során kibocsátott szén-dioxid 
mennyisége, vagy egyéb olyan másodlagos, harmadlagos adatok alapján, ami 
a gyártás, szolgáltatás közben környezetvédelmi szempontokból felmerül – 
írja az energetikai portál.

Épp ez az a pont, ahol a Tesla teljesítménye elégtelennek bizonyult, 
hasonlóan egyébként a lítiumakkumulátorok gyártásával foglalkozó kínai 
Guoxuan High-Tech vállalathoz. A Morgan Stanley szerint ugyanis igaz 
ugyan, hogy e két cég által gyártott termékek csökkentik a járművek 
közvetlen szén-dioxid-kibocsátását, az előállításukhoz ugyanakkor 
villamos energia szükséges és mivel mindkét országban – az Egyesült 
Államokban és Kínában is – még mindig nagy arányú a fosszilis 
energiahordozók elégetésével termelt elektromos áram részesedése – 72, 
illetve 75 százalék –, ezért a villamosenergia-termelés során a légkörbe 
kerülő károsanyag mennyisége is jelentős. Más szóval, ezen termékek 
gyártásakor jóval nagyobb a környezetszennyezés, mint amennyit a 
végtermékek használatával meg lehet spórolni."

Amig ugyan ugy szenet egetve keszulnek ezek is mint a kinai napelemek, 
picit vagyunk előrébb velük csak, nem az orrunk alá kormolnak, hanem 
jóval szabályzottabb keretek között, és Kínában.

Közben a tóriumos atomerőmű fejlesztésre is rákapcsoltak. Kis 
szerencsénk van, akkor nem a mostani nejlonzacskó kategorias városi 
tetőkre szerelt napelemek fogják tölteni a villanyautokat,
hanem rendes giga offshore szél, sivatagi naphő, és atomerőművek:
https://www.engadget.com/2017/08/28/thorium-reactor-experiment/
http://www.portfolio.hu/vallalatok/gigantikus_afrikai_naperomu_taplalhatja_europa_elektromos_autoit.258767.html
https://www.scientificamerican.com/article/world-rsquo-s-largest-wind-turbine-would-be-taller-than-the-empire-state-building/




On 9/6/2017 15:21, Szondi wrote:
>
>
> 2017.09.06. 14:10 keltezéssel, Gábor Auth írta:
>> egfizettetni.
>>
>> Oszt?
>
> Ugyanott leszünk, ahol a part szakad. :)
> Az előállítás és a tényleges ár közötti rés a profit.
> Tehát nem lesz olcsóbb, hanem az előállítás lesz csak az.
> Pont mint a hús. lefaragták az ÁFA-t, nem lett olcsóbb.
> A gyártók, meg a kormányok megoldják, hogy neked ne legyen annyira jó. :)
> Legkevésbé a végfelhasználó szokott nyerni. :(
>
> Üdv.:
> Anonymus
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list