[elektro] Elektronyos kőccség.
Szondi
szondilaszlo at gmail.com
Wed Sep 6 13:34:47 CEST 2017
2017.09.06. 13:06 keltezéssel, Gábor Auth írta:
> Hi,
>
> On Wed, Sep 6, 2017 at 12:57 PM elight <elight at gmail.hu> wrote:
>
>> Azért sorolnak fel konkrétnak tűnő tényeket... És ha van ezeknek
>> ténylegesen némi valóságtartalma, megkérdezném, ami jobb az rohamosan
>> terjedni fog?
>>
> Gondold végig, hogy mennyi minden nincs benne egy tisztán elektromos
> autóban, ami miatt évente elviszed most az autódat szervizbe, akkor is, ha
> nincs különösebb baja: olaj, olajszűrő, váltóolaj, légszűrő, vezérműszíj,
> fékbetét, féktárcsa, kuplungtárcsa, gyújtógyertya, satöbbi. És gondolj
> arra, hogy általában mi miatt viszed szervizbe: motorhiba és váltóhiba... :)
>
> Az elektronikai hibákon kívül a hibák és szervizek nagy része nem érinti a
> tisztán elektromos autót.
Azért azt se felejtsük el, hogy ez egy 100 000 dolláros járgány.
A cikkben szereplő igénybevétel sem túl életszerű. Meg hát az akkupakk
csere sem.
Szerintem a félmilla km pár gumit is megevett, de a következő fél millió
már biztosan húzósabb lesz. Azért vannak ott kopó, elhasználódó
alkatrészek is.
Lengéscsillapítók, felfüggesztések, fékek, stb.
Ha ez a technika lecsúszik a középkategória alsó árszintjére (a tömeges
elterjedés ebben a sávban realitás), akkor ez sokat változhat.
A villany se lesz jelentéktelen ár, mert hogy rátelepszik az adó is,
valamint egy csomó, ma még nem ismert nyűg is bejön a képbe.
Nyilván egy ilyen teszt szépen festi le a marketingesek álmait, de a
valóság nem ez lesz.
Meg merem kockáztatni, hogy nem lesz olcsóbb az üzemeltetése, benzines
társaiknál, csak tisztább és elegánsabb lesz.
Nem fognak, minimális karbantartással (fillérekből) tizenévekig gurulni,
a futómű és a karosszéria bajai ugyanúgy előjönnek.
Lehet, a motorokkal, elektronikával jó részt nem lesz gond, de ha igen,
a tulaj mosolya nem lesz őszinte.
Azért azt se felejtsük el, hogy ha milliószám futkároznak ilyen autók,
a töltés problémája sem egy könnyen kezelhető dolog lesz. Komoly
infrastruktúra kell mögé
és azt a tulajokkal fogják megfizettetni. Tehát a mostani számok, semmit
sem jelentenek, de komoly reklámértéke van.
Üdv.:
Anonymus
More information about the Elektro
mailing list