[elektro] nyomaték kérdés m.dan
Xorn
toth.endre at gmail.com
Sat Nov 11 09:24:37 CET 2017
Csak miheztartás végett: 19-es dugókulccsal egy M12x1,5-ös kerékanyát
45 centis nyomatékkulccsal könnyedén meghúzott kb. 100-110 Nm-re egy 8
éves gyerek. Belefeküdt ugyan a testsúlyával, de nem lógott a kulcson.
Az a pár tíz kiló ehhez több, mint elég volt. Akkor gondold meg, hogy
egy felnőtt férfi mit tud húzni egy ilyen szerszámmal egy ilyen
csavaron...?!
Best regards,
Andy
János Zakó <janoszako at gmail.com> írta (2017. november 11. 9:13):
> 36mm a belső menet belső átmérője. Akkor 230Nm-re állítom
> nyomatékkulcsot. Amióta egyszer 2m-es karral tudtam csak levenni a
> felniket, azóta nem engedem meghúzni a gumisnak a csavarokat. Azt hittem
> eltört valami, akkorát csattantak amikor megindultak. Én szoktam
> nyomatékkulccsal és néha ellenőrzöm. A könyvben 80Nm van és egyik sem
> akart még kilazulni. Leszedéskor könnyedén lazíthatóak.
>
> 2017. nov. 9. 21:41 ezt írta ("jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com>):
>
>> János Zakó wrote:
>>
>>> Kimegyek és megmérem. Így csak annyit tudok, hogy 41-es kulcs megy rá.
>>>
>>
>> Ammá komoly! Szóval a 23m*daN az 23 mkp, szóval 23 kilós erő 1 méteren. A
>> 41-es kulcsnál ez reális. Valami elég kemény acél lehet amúgy, nem? Meg
>> valami 20 fölötti méretű menet. Ilyeneket már csak a légkulcs max
>> fokozatával szoktam nyomatni, és az elszakítása reménytelen, sőt, valszeg
>> messze nem tudja maxon meghúzni. A légkulcs (mármint ez) kb a 12-es menetet
>> képes elszakítani. A 16-osat már asszem nem. Ha nagyon ráhúzzák a
>> kerékcsavarokat, csak akkor hajlandó levenni, ha feltolom 10 barra a
>> kompresszort. Szemetek azért, mert érezni lehet, hogy ekkor már sérül a
>> kerékcsavar menete, mert végig kell a nyomaték a le- és feltekeréshez.
>> Sosem kerékcserénél férnek hozzá, hanem csak valami javításnál. A
>> kerékcseréket magam csinálom.
>>
>> hjozsi
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list