[elektro] LEDes nappali menetfény
Xorn
toth.endre at gmail.com
Tue May 23 13:21:40 CEST 2017
Nem a fényerő igazán, ami segít, hanem az, hogy ha a
helyzetjelző-féklámpa kombó szélessége változna. Gyorsításkor
egymáshoz közelítene, szélek felé lekapcsolna LED-eket, belül meg fel,
azaz a távolodás érzetét keltené, fékezéskor meg "kiszélesedne", a
fékezéssel arányosan kífelé kapcsolna fel LED-eket, azaz a közeledés
érzetét keltené. De nincs, sehol, még az olyan márkáknál sem, amelyik
megengedhetné magának, és amelyik mindenféle futó, meg csicsaimicsa
egyéb fényekkel operál, mert az "szép" (szép a lófaxt...).
Best regards,
Andy
Ökrös Miklós <mokros at freemail.hu> írta (2017. május 23. 12:00):
> Gondolj csak az Audi futófényes indexére! Az sem növeli a biztonságot,
> egyszerű parasztvakítás.
> A lassulás mértékével arányosan világító pótféklámpa bezzeg nem terjed,
> pedig annak értelme is lenne.
>
> Üdv:
> Miklós
>
> ----- Original Message ----- From: "Xorn"
> Sent: Tuesday, May 23, 2017 11:56 AM
> Subject: Re: [elektro] LEDes nappali menetfény
>
>
>> Nagyjából jól emlékeztem. A sugárzási szög jobbra-balra 20 fok,
>> felfelé 10, lefelé 5 fok. Egészen biztos, hogy ennél a legtöbb gyártó
>> cuccai sokkal szélesebb szögben terítenek.
>>
>> Az 1200 cd-ból, ha fix 40 fokos szöggel számolok, 454 lm jön ki. Ez
>> kb. 4-5 db sima, 1 emitteres power LED. Ennél sokkal többet is szoktak
>> belerakni ezekbe...
>>
>> Ráadásul ha figyelembe venném, hogy felfelé-lefelé nem 40 fok a szög,
>> akkor az a 454 lm sem annyi lenne, hanem talán 300 vagy legfeljebb
>> 350.
>>
>> De persze az autógyártóknak akármit szabad, ha nem teljesíti a
>> szabványt, akkor is. :-(
>>
>> Best regards,
>> Andy
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list