[elektro] Villanyverda.. a töltés fajtája a legkisebb probléma :-)

Xorn toth.endre at gmail.com
Fri Mar 10 08:52:36 CET 2017


A folyamatos, nagy sebességű (értsd: energiaigényes), nagy távolságú
haladásra jelenleg a technológia sincs meg.

Az csak olyanformán tudna működni, ahogyan a beidézett régi levélben
leírta a kolléga: gyors akkucsere és tovább. Ugyanakkor a
teherautóknál még így is kihívás lehet a dolog, merthogy a manapság
szokásos hatávolságok jelenleg egyszerűen nem megoldhatók, sokkal
gyakoribb akkucsere kell, mint amilyen gyakran most a gázolajból
tankolni kell.

Best regards,
Andy

Gábor Auth <auth.gabor at gmail.com> írta (2017. március 10. 8:46):
> Hi,
>
> On Fri, Mar 10, 2017 at 8:11 AM hg12345 <hg12345 at freemail.hu> wrote:
>
>> A super gyors töltő esetén a hálózatból kiveendő 500...10000A mit kezdesz?
>> Addig a környéken nincs villany a szomszédoknál!? Milyen kábellel
>> csatlakozol a töltendő egységhez?
>
>
> Az általános use-case egy ingázó autónál az lesz, hogy reggel beül az
> ember, elmegy 10-25 kilométert, ami alatt az autó fogyaszt fűtéssel,
> világítással együtt 5kWh energiát, beér a munkahelyére, ott a parkolóban
> csatlakozik a hálózatra és amíg dolgozik, addig kényelmesen visszatöltődik
> ez a mennyiség. Aztán ugyanez otthon is. Az autók igen nagy többsége
> jelenleg is ilyen körülmények között van használva.
>
> Ha nem ingázásra kell, arra még nincs se megfelelő töltőhálózat, se
> kényelmes töltés. Majd idővel lesz, még az automatikus akkumulátor csere se
> annyira a valóságtól elrugaszkodott ötlet. De egyelőre azzal nagyon sokat
> nyernénk, ha a sűrűn lakott területekről eltűnnének az elégetett fosszilis
> energiahordozókon alapuló fűtés és közlekedés, először erre kell
> koncentrálni, aztán a nagyobb távolságú közlekedésre.
>
> Bye,
> Auth Gábor
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list