[elektro] Villanyverda..

FuzArn fuzarn at gmail.com
Thu Mar 9 00:53:38 CET 2017


Itt jonnek a kepbe a penzugyesek!

Ok megoldottak, hogy 10x annyi penz legyen a piacon, mint a fedezet mogotte. ;)

Szoval az autok jellemzoen nem mennek, hanem allnak. Viccesen hangzik, de a villanyautok terjedesevel majdhogynem szerenyebb halozat fog kelleni mint ami most van. Jo terheles elosztas menedzsment, es ketto perc alatt felfuti az autod akkuja a szomszed boilert, vagy a szomszed autok toltik fel a tiedet ha kell. Nyilvan ennek feltetele a napelem is a hazakon, de az mar megallithatatlanul terjed.

Atmeneti idoszak szivas, es oda kokemenyen paks2 kell, majdhogynem barmi aron. Katalizalja a folyamatot. Pont mint a marcius vegi napelem ado, ami nincs, csak lobogtattak valamit rola. Mar most allitolag a tavalyi volument telepitettek a napelemes cegek. 

A.

> On 2017. Mar 8., at 17:26, Erdos Zoltan <erdosz at gmail.com> wrote:
> 
> nappal a tesla akkufala eltarolja otthon, aztan este vagy a verdat tolja, vagy visszataplal a szomszed autotoltesehez..  :-)
> de a valodi kerdes az, hogy sok auto eseteben sajnos szuksegunk lesz egy paks2-re..  a kerdes csak az uzleti konstrukcio
> 
> pa eve szegeny bokros lajost idegeltem ki egy orszagjaro talalkozon, amikor vehemensen tamadta az aktualis fekete baranyt, paks2-t :-)
> de hat o fejeben sem ert tovabb a villanydrot a fali csatlakozonal... :-(
> 
> 2017.03.08. 17:15 keltezéssel, Topybear írta:
>>> On 2017. 03. 08. 16:37, Kaczmarek Edvárd wrote:
>>> A totalcarosok télen mentek Nürnbergbe a villanySoullal.
>>> 
>>> Ed
>> 
>> Na, meg is leltem:
>> http://totalcar.hu/belsoseg/2016/01/26/kiszurtuk_a_kia_szemet/
>> 
>> "...a világjáró villanyautózás a Tesla szintje alatt egyelőre
>> vállalhatatlan önsorsrontás."
>> Mindezt úgy, hogy: "Autópályán átlag 60 kilométerenként vannak
>> villanykútjaik, de a távolság sokszor fele ennyi sincs és folyamatos a
>> telepítés. "
>> 
>> Azért az látszik, hogy nagyon kell mögé az infrastruktúra.
>> Belegondoltam, hogy OK, most még kevés autó van, de mi lesz, ha
>> dominánssá válik a villany? A mostani benzinkutak helyén plázányi
>> parkolók lesznek, hogy mindenkinek jusson csatlakozó? Mert most öt perc
>> egy tankolás, villannyal viszont 45-90 perc, igencsak lassan pörögnek ki
>> az autók, így sok hely és csatlakozó kell. Egy Húsvét, Karácsony, vagy a
>> nyári vendégmunkás roham - esetleg egy laza balatoni csúcs (klíma!) -,
>> hát szerintem minden útszéli karóra kellene egy töltő!
>> Ráadásul ha mindenki spórol a töltésen (azaz inkább otthon tölti
>> éjszaka, ahogy a cikkben is gyanítják), akkor pont olyankor van a nagy
>> igény amikor a napelemes rendszerek állnak - azaz éjszakára valahogy be
>> kellene spejzolni a nappal megtermelt villanyt. Mert érdekes ötlet, hogy
>> tároljuk a kocsikban a nappal megtermelt villanyt, de a klasszikus
>> autózási szokások - munkába járás, parkolás az utcákon - alapján ehhez
>> minden huszadik szegélykőbe töltő kellene.
>> Úgy érzem, hiányzik ebből a rendszerből egy komoly technikai ugrás -
>> vagy az akkumulátorok, vagy az energiaforrás terén -, hogy igazán
>> használható legyen.
>> 
>> Topy
>> 
>> 
>> -----------------------------------------
>>         elektro[-flame|-etc]
> 
> -----------------------------------------
>         elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list