[elektro] klima halal
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Jul 10 11:56:20 CEST 2017
Sandor Szali wrote:
> azt nem tudom, hogy hogyan lehet az optimalis, meleg uzemallapotat
> beloni kondival egy motornak, hogy minel erosebb legyen, minel jobb
> hatasfokkal. Persze aztan lehet hogy akkor meg egy rele is kene az
> inditashoz.
Nagyon sajnálom, hogy leeresztettél a töltetből. Lehetőleg most már semennyit ne
eressz ki belőle. Azzal szerintem nem lesz jobb az ábra. Az induláskori helyzet
kizárólag attól függ (mármint nyomatékigényben), hogy a két oldal között mekkora
a nyomáskülönbség. Általában a bamba régi klímáknál ezt úgy oldják meg, hogy
jelentős időt hagynak az újraindulás előtt, azaz szépen kiegyenlítődik a nyomás.
A kondival nem nagyon érdemes játszani szintén. Az szokott lenni, hogy látszólag
ott van, de villamosan nincs ott. Meg lehet mérni. Ha nem akar indulni, szinte
biztosan már töredéke a kapac. Én már többször cseréltem kondikat, már egyik se
az eredeti. Itt csupa 35uF-osra van szükség, mindig bejött.
Ha mégis kell nagyobb nyomaték bármiért, akkor a fesszel lehet igazán játszani.
Az aszinkron motoroknál az egész nyomatékgörbe a fesz négyzetével megy fölfelé.
Tehát a billenőnyomaték is a fesz négyzetével arányos. Elég lehet, ha akár csak
+10V-ot kap, az (240/230)^2=1,089, majdnem 9%-kal nő a nyomaték, de elvisel
többet is. Meg kell mérni az üzemi áramot, ha elindul, aztán addig lehet elvileg
növelni a feszt, míg ez az áram nem nő számottevően. (Telítésközeli állapotig).
A motor működéséből következik, hogy a növelt fesz miatt csökken a szlip, és még
az is lehet, hogy kevésbé melegszik a növelt feszen.
Ha meg ráadásul kiderül, hogy eleve alacsonyabb a fesz a kelleténél, már meg is
van a gond forrása.
Ami lehet, hogy problémás: a nyákon szokott lenni egy kisméretű nyákrelé, az
kapcsolja direktben a kompresszort. Annak kell kibírnia a gyűrődést. Ha nem
bírná, lehet, hogy kívülről valami bikább relével kell kiváltani, vagy
belegányolni egy erősebbet.
> kompresszornak. Marad a sima kondicsere, probalgatas 5uF 10uF 20uF
Ha 3,5kW-os, akkor szinte biztosan 35uF-ot kér. 450V-os kellene. Az üzemi fesz
elvileg kb 350...400V között van. Lehet, hogy 40uF kell inkább. Szimmetrikus
tekercsnél elvileg kb 40-42uF jön ki, mint igény. (Az egyik klímába fene tudja,
miért, 50uF-ost raktak. Azt nem szerette, túlmelegedett a motor, és a klixon
lekapcsolta. Már abban is 35uF van.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list