[elektro] VellanyCuzuki.

umnyo umnyo at freemail.hu
Fri Jul 7 09:09:03 CEST 2017


Nem egészen-.

A freemailom fagyott ki, azt írta nem ment el, és rányomtam mégegyszer, majd utána tokkal vonóval kifagyott a rendszer. És ezekszeritn 3x elküldte valamiért.

Nyilván így ellenőrzöm. Jópofák ezek a "jóindulatú" sorok.

Attila

"Dienes József" <dienes.jozsef at gmail.com> írta:
>Ő biztosan így ellenőrzi a levelezését, nem "tesztbocs" levelekkel,
>mint egyesek. >:-P
>
>Üdv:
>    Józsi
>
>
>Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta (2017. július 6. 21:40):
>> Jó, de miért küldöd el háromszor? :)
>>
>> Károly
>>
>>
>> umnyo wrote:
>>>
>>> Van ám oka.
>>>
>>> Alapvetően egy motoron nincs túl nagy hely. Azaz igencsak központi kérdés
>>> a méret. és a súly is korlátosabb
>>>
>>> Azaz hogy tudsz olyan kis méretű villanymotort csinálni, hogy nagy legyen
>>> a teljesítménye és legyen nyomatéka is? Úgy hogy csinálsz egy kicsi pörgős
>>> villanymotort, sokezres fordulatszámmal, majd leáttételezed. Így alacsony
>>> sebességnél is lesz nyomaték ahogy kell.
>>>
>>> P=n*M.
>>>
>>> Egy villanymotornál azért nem olyan triviális olyat csinálni, hogy
>>> alacsony fordulaton nagy nyomaték legyen. Ehhez felépítéstől függetlenül
>>> nagy térerősség és fluxus kell, ahhoz meg vas és anyag ami méret és súly.
>>> nem kicsi.
>>>
>>> Fel tudnám hozni az én kerékagymotoromat is,a minek névlegesen a
>>> teljesítménye 8kW,  Csúcsban 22kW -t ad le. Mivel kerékagymotor, ezért
>>> relatíve alacsony fordulatszám tartozik hozzá. Ugyanilyen teljesítményű /
>>> kaliberű villanymotor nagyobb fordulatszám tartományban fele, harmad súlyban
>>> és fele méretben elérhető.azonos teljesítményben. Nyilván más a
>>> nyomatékgörbe, de erre van a  (nyomaték)váltó).
>>>
>>> A hegyi menetekről nem is beszélek, amikor alacsonyabb a fordulat, és az
>>> aksi meg horpad befelé a nagy áramoktól.
>>>
>>> Szóval nem értelemetlen, nekem is volt régebben hasonló próbálkozásom egy
>>> meglévő blokk átalakításánál, de nem vagyok gépészmérnök, és félbeszakadt a
>>> dolog.
>>>
>>> Attila
>>>
>>>
>>>
>>>> "Ökrös Miklós" <mokros at freemail.hu> írta:
>>>>>
>>>>> Lehet, hogy a magyar átépítési jogszabályokból indultak ki és csak egy
>>>>> fődarabot, a motort merték cserélni, a váltó marad. 8-)
>>>>>
>>>>> Elsőre tényleg butaságnak tűnik, bár gondolom Suzukiék kiszámolták, hogy
>>>>> adott méretű, típusú motor változó áttételezésével tudnak-e nyerni
>>>>> valamit.
>>>>> Így kisebb villanymotor is elég lehet az egykerekezéshez, gyomortépő
>>>>> gyorsuláshoz szükséges nyomatékhoz az alacsonyabb sebességtartományban,
>>>>> cserébe marad a váltó nagy tömege és a kapcsolgatás. Ha jól sejtem,
>>>>> akkor
>>>>> legalább a kuplung kiváltható egy ügyes motorvezérlővel.
>>>>> Nekem az öszvér szó ugrott be róla, de ők milliónyi motort építettek
>>>>> már,
>>>>> szemben velem ... 8-)
>>>>>
>>>>> Üdv:
>>>>> Miklós
>>>>>
>>>>> ----- Original Message -----
>>>>> From: "Karoly Kovacs"
>>>>> Sent: Thursday, July 06, 2017 2:35 PM
>>>>> Subject: Re: [elektro] VellanyCuzuki.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Nevezzetek bár borznak, de halovány fogalmam nincs, mit keres egy
>>>>> hatfokozatú váltó egy villanymotoron.
>>>>> (Látom, olvasom, de számomra az a szöveg csak parasztvakítás kategória.)
>>>>>
>>>>> Károly
>>>>>
>>>>> elight wrote:
>>>>>>
>>>>>> Sziasztok.
>>>>>>
>>>>>> Ráadásul motor is!
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> http://totalbike.hu/hirek/2017/07/05/kikerult_a_suzuki_villanymotorjanak_a_rajza/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
>>>>>>
>>>>>> Üdv István
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>           elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>
>>
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>
>-----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list