[elektro] VellanyCuzuki.
Szondi
szondilaszlo at gmail.com
Thu Jul 6 16:11:22 CEST 2017
2017.07.06. 15:38 keltezéssel, Ökrös Miklós írta:
>
>
> Elsőre tényleg butaságnak tűnik, bár gondolom Suzukiék kiszámolták,
> hogy adott méretű, típusú motor változó áttételezésével tudnak-e
> nyerni valamit.
Még az sem lehetetlen, hogy simán csak szaporítják a verziókat, mert nem
tudni a kereskedelem mire kattan rá.
Gondolom, pénzük van fejlesztgetni, ha meg megtetszik az usereknek,
betolják gyártani a szalagra. Ki tudja hány elvetélt változat van már a
raktárban. :)
Aztán a mérnököknek is tetszik a soksebességes villanyos motorkerékpár,
jókat méricskélhetnek rajta. Nyilván, mint sok esetben, nagy csodák
nincsenek. Nekik meg hát van némi tapasztalatuk a motorok gyártása,
tervezése terén, tehát biztosan átgondolt koncepció.
> Így kisebb villanymotor is elég lehet az egykerekezéshez, gyomortépő
> gyorsuláshoz szükséges nyomatékhoz az alacsonyabb
> sebességtartományban, cserébe marad a váltó nagy tömege és a
> kapcsolgatás. Ha jól sejtem, akkor legalább a kuplung kiváltható egy
> ügyes motorvezérlővel.
Azért vélhetően ezek a járgányok nem a sok-sok lóerős, látványmotorozást
célozták meg, és persze valami kisebb, e célra alkalmas váltót is
faragtak hozzá, megtámogatva némi elektronikával.
A nagy gépeket úgysem tudja egy ilyen villanybringa megszorongatni
semmilyen téren, inkább egy izmosabb kisrobogószerűségnek
(használhatóság szempontjából) gondolnám, nagymotor dizájnnal. Mondom
én, mikor életemben nem motoroztam, meg nem is fogok. :) A rákfenéje
ennek is az akku. Ráadásul a súlya miatt, meg hát a gép stabilitása
miatt is, aligha a tank helyén van jó helyen. :) le kell tolni, minél
közelebb az úthoz, ott meg nem sok hely van, ahogy néztem az ábrát. :)
Üdv.:
Anonymus
More information about the Elektro
mailing list