[elektro] VellanyCuzuki.

Szondi szondilaszlo at gmail.com
Thu Jul 6 16:11:22 CEST 2017



2017.07.06. 15:38 keltezéssel, Ökrös Miklós írta:
>
>
> Elsőre tényleg butaságnak tűnik, bár gondolom Suzukiék kiszámolták, 
> hogy adott méretű, típusú motor változó áttételezésével tudnak-e 
> nyerni valamit. 

Még az sem lehetetlen, hogy simán csak szaporítják a verziókat, mert nem 
tudni a kereskedelem mire kattan rá.
Gondolom, pénzük van fejlesztgetni, ha meg megtetszik az usereknek, 
betolják gyártani a szalagra. Ki tudja hány elvetélt változat van már a 
raktárban. :)
Aztán a mérnököknek is tetszik a soksebességes villanyos motorkerékpár, 
jókat méricskélhetnek rajta. Nyilván, mint sok esetben, nagy csodák 
nincsenek. Nekik meg hát van némi tapasztalatuk a motorok gyártása, 
tervezése terén, tehát biztosan átgondolt koncepció.

> Így kisebb villanymotor is elég lehet az egykerekezéshez, gyomortépő 
> gyorsuláshoz szükséges nyomatékhoz az alacsonyabb 
> sebességtartományban, cserébe marad a váltó nagy tömege és a 
> kapcsolgatás. Ha jól sejtem, akkor legalább a kuplung kiváltható egy 
> ügyes motorvezérlővel.

Azért vélhetően ezek a járgányok nem a sok-sok lóerős, látványmotorozást 
célozták meg, és persze valami kisebb,  e célra alkalmas váltót is 
faragtak hozzá, megtámogatva némi elektronikával.
A nagy gépeket úgysem tudja egy ilyen villanybringa megszorongatni 
semmilyen téren, inkább egy izmosabb kisrobogószerűségnek 
(használhatóság szempontjából) gondolnám, nagymotor dizájnnal. Mondom 
én, mikor életemben nem motoroztam, meg nem is fogok. :) A rákfenéje 
ennek is az akku. Ráadásul a súlya miatt, meg hát a gép stabilitása 
miatt is,  aligha a tank helyén van jó helyen. :) le kell tolni, minél 
közelebb az úthoz, ott meg nem sok hely van, ahogy néztem az ábrát. :)

Üdv.:
Anonymus



More information about the Elektro mailing list