[elektro] akku

hobilobi at gmail.com hobilobi at gmail.com
Thu Jan 5 09:34:31 CET 2017


2017.01.05. 4:51 keltezéssel, jhidvegi írta:
> hobilobi at gmail.com wrote:
>> Van áramkorlát, mert a generátor nem tud többet, mint amire
>> megkonstruálták.
>
> Erre céloztam. Nem elektronikus áramkorlát van, hanem a generátor 
> tulajdonságaiból fakadó.
>
>> Simán rövidre zárhatod a generátort, nem fog tönkre
>> menni. Egyszerűen legerjed.
>> Csak a drót ne gyulladjon ki.
>
> Mint az említett esetekből kiderül, nem mindig ez történik.
>
Nem tudjuk, hogy ott pontosan mi történt.
Nekem simán sza@@á égtek a diódák és a szabályzó, pedig nem segítettem 
senkinek.
Ha éppen akkor segítettem volna, biztosan arra fognám.
Azért azok a diódák nem melegednek el olyan könnyen. Töltés már 
alapjáraton is van, és  nyáron
a motortérben van kb. 80 fok. Mégse kell ilyenkor sorozatban diódákat 
cserélni.
Sok dolog nagyon ki van hegyezve az autókban, de azért ennyire nem. A 
generátornak minden üzemi körülmény között bírnia kell. Ezeket 
klímakamrában hetekig tesztelik és az összes lehetséges szituációban 
járatják, nem 1-2 percig.

István
>> Jól néznénk ki, ha egy zárlatos akku esetén rögtön generátort is
>> kellene cserélni.
>
> Itt ugye másik áramforrásról van szó. Járó motor, erős akku, külső 
> zárlat. Nem totál zárlat, csak erősen csökkent fesz, mondjuk 9V. A 
> fesszabályozó 14-et akar, szóval ő full gerjesztést tol, ami a 9V-ból 
> kitelik. De vannak ott még egyéb trükkök is. Ekkor a jó generátor 
> lehet, hogy akkora áramot tud tolni, hogy az alapjáraton forgó motor 
> miatt alacsony fordulaton forgó gép nem kap elég hűtést, elmelegednek 
> azok a diódák másodpercek alatt, és kész.
> ........
> hjozsi
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]




More information about the Elektro mailing list