[elektro] akku
hobilobi at gmail.com
hobilobi at gmail.com
Thu Jan 5 00:13:22 CET 2017
Van áramkorlát, mert a generátor nem tud többet, mint amire megkonstruálták.
Simán rövidre zárhatod a generátort, nem fog tönkre menni. Egyszerűen
legerjed.
Csak a drót ne gyulladjon ki.
Jól néznénk ki, ha egy zárlatos akku esetén rögtön generátort is kellene
cserélni.
István
2017.01.04. 21:34 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Acs Gabor wrote:
>> Komolyan?! És erre van valami magyarázat?
>
> Az a gyanúm, hogy az autókban ma sincs áramkorlát a töltésnél. A
> generátor meg az aksi és a terhelés szabja meg, mennyi lesz az áram.
> Nem viselt el még egy rendszert, amiben ráadásul volt egy lepukkant
> aksi, talán még zárlat is volt benne.
>
> Ha nekem kéne valakinek segítenem elindulni, először járó motor nélkül
> adnék akkudelejt, próbáljon indítózni. Ha nem megy, akkor még a
> kapcsolat fennáll, akkor elindítanám az én motoromat, minden lámpa meg
> efféle itt is, ott is legyen lekapcsolva, és várni kéne pár percet.
> Aztán az enyém megint kikapcs, és a két aksiról megint próbáljon
> indítani. Lehet, hogy ha járó motornál a másik indítózik, az annyira
> lehúzza a feszt, hogy az áramkorlát nélküli gererátorból túl nagy áram
> jön, amire a diódák nincsenek méretezve.
>
> hjozsi
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list