[elektro] akku

hobilobi at gmail.com hobilobi at gmail.com
Thu Jan 5 00:13:22 CET 2017


Van áramkorlát, mert a generátor nem tud többet, mint amire megkonstruálták.
Simán rövidre zárhatod a generátort, nem fog tönkre menni. Egyszerűen 
legerjed.
Csak a drót ne gyulladjon ki.
Jól néznénk ki, ha egy zárlatos akku esetén rögtön generátort is kellene 
cserélni.

István


2017.01.04. 21:34 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Acs Gabor wrote:
>> Komolyan?! És erre van valami magyarázat?
>
> Az a gyanúm, hogy az autókban ma sincs áramkorlát a töltésnél. A 
> generátor meg az aksi és a terhelés szabja meg, mennyi lesz az áram. 
> Nem viselt el még egy rendszert, amiben ráadásul volt egy lepukkant 
> aksi, talán még zárlat is volt benne.
>
> Ha nekem kéne valakinek segítenem elindulni, először járó motor nélkül 
> adnék akkudelejt, próbáljon indítózni. Ha nem megy, akkor még a 
> kapcsolat fennáll, akkor elindítanám az én motoromat, minden lámpa meg 
> efféle itt is, ott is legyen lekapcsolva, és várni kéne pár percet. 
> Aztán az enyém megint kikapcs, és a két aksiról megint próbáljon 
> indítani. Lehet, hogy ha járó motornál a másik indítózik, az annyira 
> lehúzza a feszt, hogy az áramkorlát nélküli gererátorból túl nagy áram 
> jön, amire a diódák nincsenek méretezve.
>
> hjozsi
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]




More information about the Elektro mailing list