[elektro] akku
Stonie
laca256 at gmail.com
Tue Jan 3 16:44:15 CET 2017
de durva: "leesik a fesz 40-50A körülre, és ott állandósul kb. 2
másodperc alatt" :)
L
2017-01-03 13:42 GMT+01:00 Xorn <toth.endre at gmail.com>:
> Az izzítás csak az örvénykamrás dízeleknél tétel. A befecskendezősök
> elindulnak azonnal berúgva anélkül is, csak nem szeretik.
>
> Nekem a Mondeo 4 gyertyája 80A körül indul, de felmelegedve gyorsan
> leesik a fesz 40-50A körülre, és ott állandósul kb. 2 másodperc alatt.
> Utána jön az indítómotor a maga pár száz A-ével.
>
> Még ha a kulcs elfordításával azonnal indítok is, akkor is kell neki
> alsó hangon 2-300A. Milyen powerbank tudja ezt, milyen vezetéken és
> milyen csatlakozón keresztül...? Ez aligha a szivargyújtó-csatlakozós
> verzió lesz. :-)
>
> Best regards,
> Andy
>
> Best regards,
> Andy
>
> L. Pasztor <seasoft at invitel.hu> írta (2017. január 3. 13:20):
>> Szia !
>>
>> Amikor ez sláger hír volt, Ohm törvényének ismeretében erről vitáztam én is
>> egy sort egyik fiatal és naiv autós (autószerelői képesítése is van)
>> kollégámmal erről.
>> Végül itt a télen kb. 10 fokra termosztált dupla garázsban 2 autóval
>> lepróbálta különféle 40 és 60 Ah-s nagyrészt szünetmentesítésbe belefáradt
>> akkukat.
>> A már több-kevésbé gatya akkukkal és egy 2 literes benzines focussal, meg
>> egy 2.5-ös V6 mondeoval próbálta. Ezeknél nagyobb motorrral már meg sem
>> próbáltuk ....
>> Több órás (!) 14.4-re step-up konverteres 10.000mAh-s powerbank soha
>> egyetlen egy akkuval egyik motrot sem tudta beindítani. Sőt volt olyan is, h
>> a 12V fölé vitt kapocsfesz még arra sem volt elegendő, h az önindítózást
>> megelőző 3-5mp-es AC pumpa programot végig vigye ...
>> Igaz mai szemmel nem kis motorokkal próbálta, de nem is volt a garázsban -10
>> fok ... így számomra ez a téma ment az urban legend-ek közé.
>>
>> El sem tudom képzelni, hogy egy dizelt izzítás után rendesen megforgasson
>> .... habár nincs teherautóm, nem tudom ... bocsi ... :)))
>>
>>
>> ------------------
>> L. Pásztor
>> ------------------
>>
>>
>>
>> On 2017-01-03 11:57 AM, Acs Gabor wrote:
>>>
>>> ...eltelt újabb egy év :) Tavaly végül nem cseréltem le az akksit, végig
>>> kibírta a telet, miután felhoztam a lakásba, és egy laptop-adapterrel
>>> feltöltöttem fullra.
>>>
>>> Most idén télen újra megy a mizéria, mert tök jól működik, egész addig,
>>> amíg nem felejtünk felkapcsolva valami lámpát, mert akkor reggelre kampec.
>>> Azt tapasztalom, hogy indítóárama van még rendesen, de kapacitása nem
>>> annyira. Ami persze összefügghet azzal is, hogy idén sok rövidet megyek
>>> vele, égnek a lámpák stb.
>>>
>>> Na csak amit most el akartam mondani: Már párszor elhangzott, hogy kell
>>> egy 12V-os powerbankot venni, amin van ilyen szivargyújtóra dugható
>>> csatlakozás, és arról észhez tér az akksi.
>>> Ezen felbuzdulva tegnap végeztem egy kísérletet. Miután nem voltam itthon,
>>> a töltő meg igen, és ismét sikerült éjszakára felkapcsolva hagyni egy lámpát
>>> az utastérben, reggelre annyira nullára kisült az akksi, mint még soha,
>>> kénytelen voltam barkácsolni. Fogtam egy 12V 1,5A dugasztápot, és a
>>> bikakábellel rákötöttem az akksira. Egész nap rajta lógott, addig
>>> eljutottam, hogy kb. 11,7V-ra feltöltődött az akksi. Így már minden működött
>>> az autóban újra, központi zár, computer stb. De az indítómotort meg sem
>>> mozdította. Kb. mínusz 5 fok volt, biztos sűrűbb az olaj is, meg az akksinak
>>> is nehéz ilyenkor, talán enyhébb időben sikerült volna...
>>>
>>> Végül hazabringáztam a rendes aldis töltőért, azzal kb. 2 óra múlva már
>>> indítható lett az autó (az 13,6V-ra tolta addigra).
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> 2015.12.01. 11:00 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>>
>>>> Gondoltam is, olvasva a nyitó posztot, hogy rákérdezek, tényleg öregnek
>>>> számít a 6 éves akksi? Mert az enyém pont annyi, és jön a tél.
>>>> Kb. egy hete használtam úgy, hogy leállított motorral a normál
>>>> világítást felkapcsolva hagytam 10 percig, amíg a garázsban pakolásztam,
>>>> és teljesen lemerült. De azt hittem, hogy ez gyárilag ilyen gagyi (ezt
>>>> adták az autóhoz).
>>>>
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>> 2015.12.01. 10:49 keltezéssel, SZIGETI Szabolcs írta:
>>>>>
>>>>> Hali!
>>>>>
>>>>> Akkor biztosan én vagyok a hibás, de nálam a következő élettartamok
>>>>> jöttek
>>>>> ki gondozásmentesre:
>>>>>
>>>>> Autókban, mind utcán tárolva:
>>>>> 9+ év (ellopták akkuval együtt)
>>>>> 7év (elővigyázatosságból lecserélve egy nagyobb út előtt, amikor nagyon
>>>>> nehezen forgatta már át)
>>>>> 8 év (hasonlóan cserélve)
>>>>> 8,5 év (itt egyet kellett bikázni, de még utána is elvitt az akku
>>>>> boltig)
>>>>>
>>>>> Hajóban van két nagy gondozásmentes (ott durva lenne a kilötyögő sav!),
>>>>> kb.
>>>>> 10 éves mindenkető, de a akkumenedzser műszer szerint az eredeti
>>>>> kapacitás
>>>>> legalább 85%-a megvan még. Ezek mondjuk processzoros töltőn vannak, igaz
>>>>> cserébe rendszeresen van, hogy le vannak merítve.
>>>>>
>>>>> Szóval én nem érzem át a gondozásmentestől való félelmet. Cserébe rá sem
>>>>> gondolok soha az akkukra.
>>>>>
>>>>> Szabolcs
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2015. december 1. 10:30 Király,Gyula írta, <kingkey at t-online.hu>:
>>>>>
>>>>>> Üdv!
>>>>>>
>>>>>> Azám, csak a Bosch gondozásmentes meg volt/van tervezve.
>>>>>> Sose töltöttem rá, mert féltem a zártságától.
>>>>>> Esküszöm, a nyár közepén rohadt le ( mind télen szokott, aminek, annak
>>>>>> is
>>>>>> kémiai oka van), és mert a nejem őrzi a papírokat, emiatt tudom, hogy a
>>>>>> 2
>>>>>> év
>>>>>> gari+2 hét volt.
>>>>>> Ellenben az azt követő BMW 520i 2 literes állatot csont nélkül
>>>>>> hajtottam
>>>>>> közel 20 évig a 2 (egyik B kezdetű,a szocban csak ők gyártottak
>>>>>> elemeket...
>>>>>> nem jut eszembe ), és Jászakkuval, utóbbi az új tulajnál még megy bő
>>>>>> fél
>>>>>> éve, de gondolom ,nem sokáig, mert nála az utcán áll..
>>>>>> De zárt akkut soha...
>>>>>> Nem a dodzsem volt a hibás...
>>>>>>
>>>>>> Gyula
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> ---
>>>>>> Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
>>>>>> http://www.avast.com
>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list