[elektro] Egyfázisú motor frekvenciaváltóval
hobilobi at gmail.com
hobilobi at gmail.com
Sun Jan 1 11:22:26 CET 2017
Sok motorban úgy van megoldva a mágnesfék, hogy egy rúgó adja a fékező
rész összeszorító erejét,
és ha a motor megfelelő gerjesztést kap, akkor a mágneses tér fogja
oldani a féket.
Az ilyen motorokat csak megfelelően erős gerjesztéssel lehet elindítani,
hogy oldani tudjon a fék.
Utána valamennyire (motor függő) visszavehető a gerjesztés, nem fog
azonnal fékezni.
István
2017.01.01. 7:37 keltezéssel, Imre Kormos írta:
> Sziasztok,
>
> Egyelőre nem tudok igazi eredményről beszámolni, mert a kollégám vett egy
> gyári frekiváltót, amit kondi nélkül kell bekötni. Most írás közben tűnik
> fel 2 dolog. A segédtekersz ohmos ellenállása megegyezik a főtekercsével,
> és a frekiváltónak nem kellett megmondani, hogy 1 vagy 3f-ú a motor. Most
> jó mérges vagyok, hogy induktivitást nem mértem. Bár még egy zavaró dolog
> is van a rendszerben: olyan, mintha mágnesfék is lenne rajta, de elektromos
> kivezetése nincs.
>
> Na, ezen el kell gondolkodnom kell.
> Ki
>
> 2016. dec. 6. du. 5:56 ezt írta ("Imre Kormos" <imre.kormos at gmail.com>):
>
>> Sziasztok,
>> Egy kollégámnak van egy egyfázisú csörlője, amit szeretne lágyindítani és
>> lágymegállítani, sőt, a sebességét is mondjuk a felére csökkenteni.
>> Arra gondoltunk, hogy erre jó lenne egy frekiváltó, de elbizonytalanodtam.
>> Van tapasztalatok egyfázisú kondis motor frekiváltóról való járatásával? A
>> legtöbb frekiváltó 3f-ú, ez nem gond? Ha a motor mondjuk 800W-os, akkor
>> minimum mekkora frekiváltó kell? Minden frekiváltó tud mondjuk 1mp-es
>> felfutással indulni és leállni?
>> Kösz:
>> Ki
>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list