[elektro] Vezetek nelkuli toltes
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sat Dec 16 08:47:41 CET 2017
Karoly Kovacs wrote:
> Nálunk (erről már írtam többször is) egészségvédelmi szempontból
> eléggé para üzemmódban működik az ország. Ezért van ilyen és ehhez
> hasonló száz megoldás, törvény, rendelet.
> Sosem felejtem el, amikor megvettük ezt az új házat, s az építő cég
> még csinált ezt-azt, de közben már mi is dolgozhattunk rajta, akkor
> lóhalálában (tényleg!) megcsinálták a parkolót és a járdát (hisz mások
> miatt Ausztriában nem eshet hasra senki...), valamint amikor először
> megjelentem a lakásban, hogy elkezdjek melózni, semmi percek alatt ott
> termett két manus egy furgonnal, hogy nekik azonnal fel kell szerelni
> a lépcsők korlátait. Mondtam nekik, hogy tképpen ráér, akár itt is
> hagyhatják, s amikor végzek a koszos melóval, majd én felteszem. Majd'
> elájultak, hogy azt nem lehet, nem engedhetik be a tulajt (azaz
> bennünket) addig, amíg nincs korlát, mert leesünk a lépcsőn. :)
> (És így tovább, számos példát tudok mondani.)
Ez végülis jogos. Ahhoz hasonlít, mint a biztonsági öv későbbi bekötése.
Állítólag a balesetek nem jelentéktelen része közvetlenül az elindulás után
következik be, és ha ekkor még nincs bekötve a biztonsági öv, az gáz.
A mentalitás rettentő módon különbözik a régi szocialita elgondolásokból.
Minszkben tapasztaltam a traktorgyárban, hogy ott lexarják az ilyesmit. Hiányzó
aknafedél, a gyalogos közlekedésbe belógó konvejor járat (beverheti a fejét az
arra járó az éppen ott menő traktorfülkébe), és még sok hasonló, világítási
gondok, elképesztő vasajtók... Nem jellemző a baleset mégse, mindenki tudja, mi
az ábra, és tud vigyázni magára. Ha baleset történik, az szerintem végzetes.
Amíg ott voltam (10 nap) nem volt baleset. Én is qrvára figyeltem.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list