[elektro] Vezetek nelkuli toltes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sat Dec 16 07:48:18 CET 2017


Karoly Kovacs wrote:
> Érdekes ez az árok dolog. :) Akkor és ott persze eszembe sem jutott.
> Azon pörgött az agyam (1-2mp idő alatt), hogy mi lesz, mi fog
> történni, de erre nem is gondoltam.

Nem csoda. Az említett video előtt elképzelni se tudtam, hogy ez történik, ha 
nem old le a megszakító.

> Viszont abban is biztos lehetünk, hogy egy modern autónak az eset után
> kampec lenne. :) Szerintem az összes elektronika megmakkanna. Hiszen
> még a nem szabályosan csinált hegesztéstől is megpusztul. Vagy pl. az
> "okos", feszültséghurkos nyestriasztótól is. :)

Nem biztos, mert nem a kaszni érne hozzá a vezetékhez, hanem a gumik, amik 
persze jó eséllyel kidurrannának. Lehet, hogy áram indulna a kerekeken át a 
másik részen lévő, szintén eldurrant kerekekig, de ettől szerintem nem lenne 
semminek baja. Elég mackós fémeken menne át az áram.

Lehet a neten olyan videót is találni, amin daruskocsi ér hozzá középfesz 
vezetékhez. Ív jön létre a gumiknál, és kidurrannak persze. Ami videót láttam, 
ott se oldott le semmi megszakító. Valszeg azért, mert a középfesz trafó nem 
csillagpontos, hanem delta, tehát nem túl nagy a földzárlati áram, ha csak egy 
fázist érint.

Amikor hegesztéstől száll el valami, ott szerintem valami súlyos hibát vétenek, 
ami miatt valahol, még nem egybe lévő cuccok között létrejön a hegesztőfesz. 
Vagy esetleg awi-val hegesztenek, profi cuccal, aminek nagyfesz nagyfrekis (1MHz 
körüli) gyújtófesze van, mert az nem jó, ha a wolframtű hozzáér a munkadarabhoz. 
Ez meg már tudna bajt csinálni akkor is, ha egybe vannak a fémek mindenütt. Na 
de asszem ritka az az autószerelő, amelyik ilyen awi-t használna.

Én már hegesztettem a motornál olajleeresztő csavarra anyát, semmi baj nem lett 
belőle. A testkábelt valahol máshol sikerült felcsiptetni, nem emlékszem, hol, 
de nem a motorblokkra, az tuti.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list