[elektro] Ford transit műszefal panel
Xorn
toth.endre at gmail.com
Thu Sep 29 12:35:33 CEST 2016
Az előírás az, hogy nem mutathat kevesebbet a ténylegesnél. A gyártók
ezért úgy kalibrálnak, hogy több kedvezőtlen hatás együttes
érvényesülésekor se mutathasson kevesebbet, pl. egy 2% tűrésen belüli,
a névleges méretnél nagyobb váltóméretű és túlfújt, így kevésbé
belapuló gumival.
Best regards,
Andy
L. Pásztor <seasoft at invitel.hu> írta (2016. szeptember 29. 12:14):
> És az is elő van írva, h 5-10-zel többet kell neki mutatni ?
> Mert ha nincs előírva (ezt nem tudom van-e), akkor mitől mutatna többet, ha
> nem a csökkent kerék sugártól?
>
> Számtalan tapasztalatom van erre, legpontosabb mérés pl. a leszabályozás az
> fordulatra megy, ez a legpontosabb, és az autóban markánsan és azonnal
> érezhető amikor ECU elveszi a gázt ... ezt nem lehet nem észrevenni. Pl.
> most nyáron amikor egy mérettel nagyobb nyári semi-slick van/volt fent,
> akkor GPS szerint kb. 255-nél szabályoz le. Ekkor kb. 245-öt mutat az óra.
> Ha normál gumi van fent akkor kb. 240 körül szabályoz le GPS szerint, és a
> sebességmérő akkor is 245-öt mutat. Ha csak 18-as téli gumi van fent akkor
> 235-es GPS sebességnél szabályoz le és akkor is 245 az óra szerinti sebesség
> ...
>
> Az ECU (computer) számára a főtengely fordulat és a váltó pozíciója számít.
> De ha túlfújom a kerekeket (pl. 2.4 helyett 2.6) akkor a km óra -
> leszabályzás - GPS is ugyanazokat az értékeket mutatja.
>
> ------------------
> L. Pásztor
> ------------------
>
>
>
>
>
> 9/29/2016 11:33 AM keltezéssel, Kaczmarek Edvárd írta:
>>
>> Az nem ebből ered, hanem abból az előírásból, hogy kevesebbet nem
>> mutathat.
>>
>> Ed
>>
>> Sent from a tamagotchi
>>
>> On September 29, 2016 11:16:12 AM GMT+02:00, "L. Pásztor"
>> <seasoft at invitel.hu> wrote:
>>>
>>> HA ismert a fordulat, az áttétel adatok fokozatonként, és a kerék
>>> (gyári
>>> kerékkel-gumival) átmérő is fent van a neten, innentől lesz sebesség
>>> adat is.
>>> Valójában ez kicsit csalni fog, mert a kerékre eresztett autó esetében
>>> (ha nem fújja túl a gumit) a keréksugár csökkeni fog 1-1.5 cm-t a
>>> guminyomás függvényében.
>>> Innen ered a "km óra 5-10-zel többet mutat a valóságnál" tapasztalat
>>> is.
>>>
>>> ----------------------
>>> L. Pásztor
>>> ----------------------
>>>
>>>
>>> 9/29/2016 11:09 AM keltezéssel, Szondi írta:
>>>>
>>>>
>>>> 2016.09.29. 11:03 keltezéssel, Kaczmarek Edvárd írta:
>>>>>
>>>>> Hogyan határozod meg az ötvenes tempót sebességmérő nélkül,
>>>
>>> felbakolva?
>>>>
>>>> Adott sebességfokozat és motorfordulat. Igaz ezt ki kell tökölni
>>>> előtte, jól működő órával. :). Vagy futópadon. :)
>>>>
>>>> Üdv.:
>>>> Anonymus
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list