[elektro] Színszűrő-> autógumi
Xorn
toth.endre at gmail.com
Tue Oct 18 11:39:34 CEST 2016
Ha valami kici-óccó autóra akarsz olyan gumit, hogy nincs rá sok
pénzed, simán jó választás a nagy nevek másod-harmadvonalas márkaiból
valami. Egy "futottak még" téli is sokkal jobb, mint a legjobb nyári,
amint egy kis hó-latyak, pláne jég van az úton.
http://navigator.medija.hu/files/369/teligumi_teszt_2015jav.pdf
Szárazon remekel a prémium nyári gumi a teszten, ami nem nagy csoda.
Nedves aszfalton konkrétan a legjobb a téliekkel szemben.
Azután jönnek a csúszós mérések, és rendre nagyon, de nagyon csúful
elvérzik x2-es féktávolsággal és hasonlókkal.
Szóval ha valaki kibírja, hogy garantáltan nem indul el +5 fok alatt a
nyári gumival, akkor OK a dolog. Sajnos sokan azt már elfelejtik, hogy
ebben az is benne van, hogy félúton leparkolja az autót, nem próbál
meg akkor sem hazaevickélni, ha rászakad a hó. Ez szokott általában
kevésbé sikerülni.
Ha meg csúszós az út, akkor még a legolcsóbb budget téli is sok-sok
métert ver rá féktávban.
Ennyi...
Best regards,
Andy
hobilobi at gmail.com <hobilobi at gmail.com> írta (2016. október 18. 11:25):
> Persze, nyílt az olló, de ha külön van téli és nyári (és kötelező használni
> is !), akkor nyugodtan lehet sokkal rosszabb a viselkedése a másik
> évszakban.
> A baj akkor van, ha nem kötelező a használatuk, és a csórók télen is
> nyárival járnak.
> A fordított eset még jobb, de aki nyáron sokat megy, annak az se lesz olcsó.
> Az a helyzet, hogy nem a mi életszínvonalunkhoz van méretezve a mai autók
> használata. Lásd alkatrész és szervíz költségek.
> A csórók ezek akarnak spórolni, így a legolcsóbb, még éppen az autóra tehető
> gumit veszik rá.
> Csak akkor viszik szervízbe (ha viszik egyáltalán és nem állnak neki
> barkácsolni) amikor már üzemképtelenné válik, pedig voltak előjelei a
> közelgő hibának. Igaz némi hozzáértés is kellene a jelek felismeréséhez.
>
> István
>
>
> 2016.10.18. 6:45 keltezéssel, Kormos Imre írta:
>>
>> Szerintem a téli gumi kérdés nem biztos, hogy ennyire egyszerű.
>> Lehet, hogy sokat javítottak a nyári gumi _nyári_ viselkedésén, cserébe a
>> mai nyári gumi sokkal rosszabbul viselkedik télen, mint a régi ( nyílt az
>> olló)..
>> Nem biztos, hogy így van, de lehet egy magyarázat.
>> KI
>>
>>
>>
>>> Na de tényleg. Régen, a szocializmusban nem is ismertük a téli-nyári
>>> gumit,
>>> mint fogalmat.
>>> Valamelyik autós műsorból megtudhattam, hogy mára már sokkal
>>> biztonságosabbak a gumik, mármint jobb a tapadás, rövidebb a fékút,
>>> nagyobb a végsebesség sokszor..., de hát az autók is erősebbek, jobbak,
>>> gyorsabbak.
>>>
>>> Na de ha valakinek nem annyira vadiúj, mély és szuperjó mintázatú gumik
>>> vannak az autóján, de ennek tudatában nem megy 200-zal, és az ucasarkon
>>> nem 80-nal akar befordulni, szóval az autó állapotának ismeretében
>>> óvatosan
>>> közlekedik, akkor nincs ezzel gond. Sokkal veszélyesebb az, akinek az
>>> autóján
>>> minden csúcs-szuper, csak ő, mint sofőr, nincs erre felkészülve. Úgy
>>> érzi,
>>> hogy az ő autójával bármit meg lehet csinálni. Aztán bebizonyosodik, hogy
>>> nem lehet, és nem biztos, hogy ezt a bizonyosságot csak az ő családja
>>> tudja
>>> meg (mert ő már nem), hanem más is megszívja.
>>>
>>> A vakrozsdás felni meg arra jó, hogy az autó bátran mehet a kátyúba, mert
>>> a
>>> felni úgyse látja. :-)
>>>
>>> hjozsi
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list