[elektro] távkapcsoló, rádiós -> fűtés
Xorn
toth.endre at gmail.com
Thu Nov 17 06:38:49 CET 2016
A trim manapság inkább az egész sík elmozdításával történik.
http://m3.i.pbase.com/o4/36/640536/1/56670443.152613thNov05AirArabiaA320ABBTail.JPG
Best regards,
Andy
On Nov 16, 2016 11:01 PM, "Erdos Zoltan" <erdosz at gmail.com> wrote:
> azok a lapok a szarny iveltseget es vele az aramlastani tulajdonsagait
> valtoztatjak.. fel es leszallaskor kell kiteriteni, de kulonbozo modon.
> mivel nemkell gyorsan mozogniuk, altalaban valami szervo mozgatja.
> kisgepeken is divat a sima motoros, altalaban menetorsos allitas. ezek
> nagyjabol fix ertekere (szog) allnak be.
>
> amugy nagy gepen is lehet kis erovel kiteriteni a kormanylapokat.
> az egyik elv valojaban az aramlassal kompenzalt, tehat kozel aerodinamikai
> kozeppont kornyeken csapagyazott lap, de a nagy kormanylap vegen levo
> picivel is lehet a nagyot forgatni..
> tipikusan ezt hasznaljak sulypont korrekciora. (trimm)
> sot ezzel allitjak be a motor es legcsavar altal okozott csavaro nyomatek
> kompenzaciojat is.
>
>
> 2016.11.16. 13:02 keltezéssel, jhidvegi írta:
>
>> Ökrös Miklós wrote:
>>
>> A szervó nélküli repülés nagy géppel sem volt megoldhatatlan. Ha
>>> megnézel pl. egy függőleges vezérsíkot, akkor ott a mozgó felület
>>> nagyobb része a forgástengely mögött van, egy kis része viszont a
>>> tengely elé nyúlik, ezzel csökkenti a vezérsík elfordításához
>>> szükséges erőt.
>>>
>>
>> Az rendben van, de a szárnyak hátsó élén lévő lehajtható lapátfélékre
>> gigászi erő hathat. Az tutira nem megy kézzel. Vagy az is ilyen trükkös
>> dolog?
>>
>> Láttam olyat, hogy egy rész lehajlik, az előtt egy kisebb rész, ami meg
>> fel. De az másik lemez. Szóval kettős fékszárny. Aztán lehet, hogy
>> ezekhez repülés közben, tehát nem leszálláskor egyáltalán nem nyúlnak. A
>> hátsó vezérsíkoknál elhiszem, hogy ki lehet kompenzálni a forgástengely
>> alkalmas elhelyezésével a nyomatékokat.
>>
>> hjozsi
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list