[elektro] távkapcsoló, rádiós -> fűtés

Sandor chiplista2007 at gmail.com
Tue Nov 15 18:08:50 CET 2016


a megtakarítást a házbelső/külső hőmérséklet különbség ad(hat)ja szerintem.
azaz több hő megy ki magasabb belső esetén. igaz az alacsonyabbra hűlést pótolni 
kell és itt a dilemma. az egyszer már veszteséggel bemelegedett belső 
hőkapacitás pótlása újabb veszteséges fűtéssel a jobb, vagy az eltérő hőleadás 
okozta veszteség elviselése.
na ezt már nem tudom áttekinteni, azaz elvesztettem a fonalat... :-D

Sándor

On 2016.11.15. 16:55, umnyo wrote:
> Meg lehet spórolsz egy pár litert, de kicsit előbb kell pl kuplungot cserélned ;-)
>
> Attila
>
> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta:
>> Totalcar is azt találta ki anno, hogy a sebesség és a fogyasztás
>> közötti optimum városi sebességeknél az erőteljes 50-re gyorsítás,
>> majd motor nélkül 30-ig gurulás. Azért hozzátették, hogy a
>> gyakorlatban nehogy kipróbálja valaki... :-)
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta (2016. november 15. 15:17):
>>> Acs Gabor wrote:
>>>>
>>>> ezt a problémát pár éve már tárgyaltuk, akkor az volt a számomra
>>>> legtetszetősebb válasz, hogy ha nappal ennyi fokra állítod, éjjel meg
>>>> annyira, a kettő átlaga biztos kevesebb lesz, mint ha végig a magason
>>>> lett volna.
>>>
>>>
>>> Pontosan. Ez adja a megtakarítást egy részét is.
>>> A másik rész (kazán esetén) talán az lehet, hogy felfűtéskor a kazán jobb
>>> hatásfokú, ha erősebben dolgozik, mintha csak épphogy, de ebben nem vagyok
>>> biztos.
>>>
>>>
>>> Autónál mindenestre igaz. Ha úgy közlekedek, hogy felhúzom az autót
>>> (sebesség legyen mondjuk 80), aztán hagyom kigurulni leállított motorral,
>>> mondjuk 50-nél lendülettel elindítani, megint fel 80-ra, az sokkal kevesebb
>>> benzinnel jár, mintha egyenletesen 65-tel menne a járgány.
>>>
>>> Hasonló hatású lehet egy hullámzó út. Emelkedőn helyzeti energia töltődik az
>>> autóba, a motor erősebben dolgozik, a lejtős részen meg motor kikapcs, és
>>> hadd guruljon.
>>>
>>>
>>> hjozsi
>>> -----------------------------------------
>>>           elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list