[elektro] távkapcsoló, rádiós -> fűtés

umnyo umnyo at freemail.hu
Tue Nov 15 16:55:01 CET 2016


Meg lehet spórolsz egy pár litert, de kicsit előbb kell pl kuplungot cserélned ;-)

Attila

Xorn <toth.endre at gmail.com> írta:
>Totalcar is azt találta ki anno, hogy a sebesség és a fogyasztás
>közötti optimum városi sebességeknél az erőteljes 50-re gyorsítás,
>majd motor nélkül 30-ig gurulás. Azért hozzátették, hogy a
>gyakorlatban nehogy kipróbálja valaki... :-)
>
>Best regards,
>Andy
>
>jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta (2016. november 15. 15:17):
>> Acs Gabor wrote:
>>>
>>> ezt a problémát pár éve már tárgyaltuk, akkor az volt a számomra
>>> legtetszetősebb válasz, hogy ha nappal ennyi fokra állítod, éjjel meg
>>> annyira, a kettő átlaga biztos kevesebb lesz, mint ha végig a magason
>>> lett volna.
>>
>>
>> Pontosan. Ez adja a megtakarítást egy részét is.
>> A másik rész (kazán esetén) talán az lehet, hogy felfűtéskor a kazán jobb
>> hatásfokú, ha erősebben dolgozik, mintha csak épphogy, de ebben nem vagyok
>> biztos.
>>
>>
>> Autónál mindenestre igaz. Ha úgy közlekedek, hogy felhúzom az autót
>> (sebesség legyen mondjuk 80), aztán hagyom kigurulni leállított motorral,
>> mondjuk 50-nél lendülettel elindítani, megint fel 80-ra, az sokkal kevesebb
>> benzinnel jár, mintha egyenletesen 65-tel menne a járgány.
>>
>> Hasonló hatású lehet egy hullámzó út. Emelkedőn helyzeti energia töltődik az
>> autóba, a motor erősebben dolgozik, a lejtős részen meg motor kikapcs, és
>> hadd guruljon.
>>
>>
>> hjozsi
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>
>-----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]




More information about the Elektro mailing list