[elektro] távkapcsoló, rádiós -> fűtés

Xorn toth.endre at gmail.com
Tue Nov 15 15:49:40 CET 2016


A mai autók egy jelentős részével ez konkrétan életveszélyes. Álló
motorral nincs kormányzás, fékrásegítés 1-2 pedálnyomásig, utána
viszont hirtelen fogy el, nincs ABS...

Best regards,
Andy

Acs Gabor <levlista at e8e.eu> írta (2016. november 15. 15:33):
> Leginkább azért nem optimum, mert boldog-boldogtalan be fog vágni eléd.
>
> Nyilván erős forgalom mellett zavaró is, ha valaki ezt csinálja, de egy
> lazább helyzetben megoldható lenne a fél város feltartása nélkül.
>
>
> Gábor
>
> 2016.11.15. 15:22 keltezéssel, Xorn írta:
>>
>> Totalcar is azt találta ki anno, hogy a sebesség és a fogyasztás
>> közötti optimum városi sebességeknél az erőteljes 50-re gyorsítás,
>> majd motor nélkül 30-ig gurulás. Azért hozzátették, hogy a
>> gyakorlatban nehogy kipróbálja valaki... :-)
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta (2016. november 15. 15:17):
>>>
>>> Acs Gabor wrote:
>>>>
>>>> ezt a problémát pár éve már tárgyaltuk, akkor az volt a számomra
>>>> legtetszetősebb válasz, hogy ha nappal ennyi fokra állítod, éjjel meg
>>>> annyira, a kettő átlaga biztos kevesebb lesz, mint ha végig a magason
>>>> lett volna.
>>>
>>>
>>> Pontosan. Ez adja a megtakarítást egy részét is.
>>> A másik rész (kazán esetén) talán az lehet, hogy felfűtéskor a kazán jobb
>>> hatásfokú, ha erősebben dolgozik, mintha csak épphogy, de ebben nem
>>> vagyok
>>> biztos.
>>>
>>>
>>> Autónál mindenestre igaz. Ha úgy közlekedek, hogy felhúzom az autót
>>> (sebesség legyen mondjuk 80), aztán hagyom kigurulni leállított motorral,
>>> mondjuk 50-nél lendülettel elindítani, megint fel 80-ra, az sokkal
>>> kevesebb
>>> benzinnel jár, mintha egyenletesen 65-tel menne a járgány.
>>>
>>> Hasonló hatású lehet egy hullámzó út. Emelkedőn helyzeti energia töltődik
>>> az
>>> autóba, a motor erősebben dolgozik, a lejtős részen meg motor kikapcs, és
>>> hadd guruljon.
>>>
>>>
>>> hjozsi
>>> -----------------------------------------
>>>           elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list