[elektro] Szenesedés táblázat
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Wed Jun 22 13:30:24 CEST 2016
Szondi wrote:
Szép kis összefoglalás. Azért hozzátenném, hogy sosem divatirányzatok döntenek a
konverziókról, hanem műszaki és gazdasági szempontok. Pl hogy szívesebben
alkalmaznak 3f aszinkron motorokat frekiváltóval egy csomó helyen, mert a motor
egyszerűbb, strapabíróbb, ellenállóbb a környezeti hatásoknak...
hjozsi
> Aztán a fogyasztói igény vitte el a dolgokat abba az irányba, ahol
> most is van.
> Igaz, azóta a DC-AC, vagy a fordított konverzió már megoldható simán,
> igaz, több száz MW-os nagyságrendben nem nagyon szokás.
> Aztán szép lassan elfajult a világ, egyenből váltót, sőt, 3 fázist
> faragunk, meg kHz-eket, meg PWM-et, a váltóból meg egyent, hogy utána
> megint váltót tudjunk tákolni. Ha ezt bármelyikük látná, hát fogná a
> fejét a nagy érthetetlenség okán. :)
> Aztán az is igaz, hogy sem Edison, sem Tesla még csak nem is álmodott
> több száz, vagy több ezer MW-ról, ami ma már "hétköznapi" igény, még
> egy kis országban is.
> De hát hülye egy világ ez. :) Napelem-egyenáram, erőmű váltó, hálózat
> váltó, az otthoni, nem motoros cuccok jó része egyen, (még a led is,
> de váltó kell neki) vasút - váltó, villamos - egyen, aztán
> alakítgatjuk oda vissza, mert terjed a 3f, a motoros hajtásban, mint
> az influenza. ( már a mosógépek is agyonkonvertált villannyal mennek, modern
> villamos-metró is)
> Üdv.:
> Anonymus
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list