[elektro] +5VDC 20A táp x 3 = +5VDC 60A hogyan?
Cser Tamas
maguspr53 at gmail.com
Wed Jun 1 07:18:58 CEST 2016
jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta, 2016. 05. 31.:
> Cser Tamas wrote:
>
>> egy bontott Fiat regata hűtőventilátorát próbáltam megindítani úgy,
>> hogy nincs itthon
>> sem 12V 55Ah indító akku, meg akkor éppen nem volt itthon 12V7Ah
>> zselés sem, a ATX1 és ATX2 szabvány szerinti PC tápok 12V
>> kivezetéseivel simán letalpalták a tápegységet. Láttam, hogy durung
>> vezetékek jönnek ki a hűtőventiből, háááát, mondom neki,
>> félfeszültséggel talán megmozdul, egy éppen működő
>> pctáp +5V 30A -ból is 19A-t kért, 12Volton akkora Ampert akart
>> magához szólítani,
>
> Nagyon gyanús, hogy ez a venti hibás, zárlatos.
> 14/5*19=53A-t venne fel 14V-on.
igen, a gyári siklócsapágya megszorult, és a motor tengelye
a megszorult siklójával az aluminiumöntvény állórészben
(mint csapágyházban) forgott :-(
de ha ment is volna rendesen, akkor is 2,5mm2 vezeték ment hozzá,
illetve a "lassított fordulat állásban" az előtétellenállása egy durung
cekászspirál volt, szóval akkor is 10A környéke lett volna (az 53A helyett) :-(
> Ez ugye majdnem 750W. Ki van zárva, hogy egy ventinek ekkora delej kell.
> Ekkora
> huzattal már szinte megmozdul az autó. (Van egy 1000W-os fúrógépem, amire
> szerkesztettem egy ventillátort olyan állásszöggel, hogy épp rendesen
> leterheli
> a gépet. Érezhetően be kell dőlni hozzá, hogy megtartsam.)
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list