[elektro] akkuba vizet
hobilobi at gmail.com
hobilobi at gmail.com
Fri Jan 8 21:27:58 CET 2016
2016.01.08. 4:22 keltezéssel, Imre Kormos írta:
> 2016. január 8. 2:13 hobilobi at gmail.com írta, <hobilobi at gmail.com>:
>
>> Ennek a tesztnek csak az a baja, hogy
>> ezután a teszt után akku biztosan használhatatlan, mert :-)
>> 1. ha nem izzott fel akkor vagy nincs feltöltve, vagy más nincs elég
>> kapacitása
>> 2. ha felizzott, akkor addigra elolvad az ólom kivezető tuskó is, tehát
>> nincs mire csatlakozni.
>>
>> István
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
>
> A 2. pont nem igaz. Jó, kicsit más tészta, de anno a Barkasban, ahol egy
> marha vastag és hosszú kábel ment az ülés mögött lévő akkumulátorból az
> önindító fele, nekem egyszer (szerencsére pont megálláskor) letestelt ez a
> kábel. Egy pillanat alatt beborítva az utasteret lánggal-füsttel de a
> kábel még ezen a tömény füsttön keresztül is szépen világított. Szerencsére
> pont ott volt egy kisfejsze, és elcsaptam a kábelt. A másik szerencse, hogy
> a Barkas utastere nem volt túl-kárpitozva :)
> Az akkunak nem lett semmi baja..
> KI
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
Igaz az, csak nálad mások voltak a körülmények.
Neked a tuskón lévő saru meg volt húzva, és a dolog nem tartott pár
másodpercnél tovább.
Próbáld meg úgy, hogy a tuskóra teszed rá a villáskulcsot (mert ez volt
az eredeti felvetés), és megvárod amig a kulcs felizzik.
A tuskókat átérő kulcs egy 40-50Ah akkunál legalább 17-es de inkább nagyobb.
Az nem fog pár másodperc alatt felizzani, és közben ívet húz a tuskóval.
Majd meglátod mi marad a tuskóból.
István
More information about the Elektro
mailing list