[elektro] akkuba vizet

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
Thu Jan 7 18:47:45 CET 2016


Motor akkumulátort vettem, azt szárazon adták, és bele kellett tölteni a 
mellé csomagolt löttyöt. Egy (talán ragasztós?) csíkkal, amin minden 
cellához volt dugó, gondozásmentesre le lehetett zárni, és azonnal 
indítani tudta a motort.
pi


----- Original Message ----- 
From: "Karoly Kovacs" <koka55 at gmx.at>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Thursday, January 07, 2016 3:41 PM
Subject: Re: [elektro] akkuba vizet


Változó.
Elvileg igen, manapság már úgy tudom, töltöttnek kell lennie.
Gyakorlatilag, ki tudja?
De a hiperben van voltmérő is. :) Én a szemüveggel szoktam ezt csinálni,
amikor elfelejtem magammal vinni, akkor leemelek egyet az ott kapható
olvasószemüvegek közül. Igaz, azt nem tudom, hogy a voltmérő csomagolva
van-e, és ha igen, ki lehet-e úgy bontani, hogy ne sérüljön a
csomagolása. De azt is megkockáztathatod, hogy viszel egy kis
multimétert és bemutatod a bejáratnál/információnál.

Károly

Acs Gabor wrote:
> Lehet, hogy pancser kérdés: Ha leveszek a hiperben a polcról egyet, az
> fel lesz töltve?
>
>
> Gábor
>
> 2016.01.07. 15:15 keltezéssel, Pataki István írta:
>> Néhány éve (télen) helybe hozták a felújított akkut, elvitték a régit 
>> és
>> fölszerelték az újat. Úgy tudom, még biztosan ment legalább 3 évet, 
>> és
>> egy bikaerős (talán Bosch?) akku volt, szumma annyiért, mint az
>> alacsonyabb amperórás újonnan a boltban. De ne kérdezd ki volt, neten
>> kerestem rá.
>> pi
>>
>>
>> ----- Original Message -----
>> From: "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu>
>> To: <elektro at tesla.hu>
>> Sent: Thursday, January 07, 2016 3:00 PM
>> Subject: Re: [elektro] akkuba vizet
>>
>>
>> Csak az első két cella fölött van most felfeszítve, de nincs eltörve 
>> a
>> fedél. Találtam itt egy 15V-os tápegységet, azt rányomtam, most 
>> 2A-rel
>> tölti. Jó lenne egy-két napot még ha kibírna, hogy el tudjak menni
>> valami boltba venni egy másikat.
>>
>> Az első cellában, amibe beláttam, volt folyadék -bár nem tudom, 
>> milyen
>> magasan kellene állnia benne. Pár centire van a szintje a perem 
>> alatt.
>> Szóval nem hiszem, hogy vizezéssel is még túl sok életet tudnék neki
>> adni.
>>
>>
>>
>> Gábor
>>
>> 2016.01.07. 14:45 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>> Hááát, határeset. :)
>>> Nem jól látom a képről, hogy most akkor az a tető lepattant és van
>>> valami pereme - ez jó - vagy pedig levált (valamiféle 
>>> ragasztásnál?) -
>>> ez esetben rosszabb a helyzet.
>>> De ahogy Laci írta, próbáld meg feltölteni az akkut (már persze ha
>>> vissza tudod ügyeskedni a tetejét). Ha rendesen feltöltődik (14 Volt
>>> fölé), akkor még van remény (de ez esetben sem 100%, hogy sokáig fog
>>> élni). Ha nem éri el a 14 Voltot a töltés után, akkor már csak 
>>> nagyon
>>> korlátoltan működőképes (lehet, hogy többszöri indítózást már nem
>>> visel
>>> el, stb.).
>>>
>>> Károly
>>>
>>> Acs Gabor wrote:
>>>> Múltkor egy ilyen után hátramenetben gurulva egy enyhe lejtőn simán
>>>> beröffentettem.
>>>>
>>>> Na szóval ha ezt látom, az azt jelenti, hogy tönkretettem az 
>>>> akkumat?
>>>> http://kepfeltoltes.hu/view/160107/DSC_0212_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
>>>>
>>>> Mert úgy látom, a fedél maga volt itt valami patent a cellák
>>>> lezárására.
>>>> Ha visszanyomom a fedelet, akkor is ki tud majd lötyögni, és nem
>>>> akarnám
>>>> hogy szétmarja a motorteremet. Vagy így szokott kinézni Nálad is a
>>>> feszegetés után?
>>>>
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>> 2016.01.07. 14:26 keltezéssel, L. Pásztor írta:
>>>>> Az akksi mélykisülés szintje 10.8V, ha az alá megy akkor kuka.
>>>>> Szerintem ezzel még el lehet menni, ha felteszed 24 órára tölteni.
>>>>> De én felfeszíteném a tetejét és csak megnézném az elektrolyt
>>>>> szintet.
>>>>>
>>>>> Sokat nem lehet egy 6 éves akkun bukni ... illetve igen ... úgy,
>>>>> mint
>>>>> haver aki télen -10 fok alatt este leállt dobni egy sárgát az
>>>>> Alpokban,
>>>>> család bent ült, mire visszaért a fények már csak fél-árbócon 
>>>>> égtek.
>>>>> Persze verda nem indult. Család fél éjszakát bent töltötte a hideg
>>>>> kocsiban, szerencsére si overallja volt mindenkinek ...
>>>>>
>>>>> -------------------
>>>>> L. Pásztor
>>>>> -------------------
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> 1/7/2016 1:42 PM keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>>>> A teteje olyan kicsit lágy anyagúnak tűnik, nem az a rugalmas, 
>>>>>> amit
>>>>>> lepattintásra terveztek.
>>>>>>
>>>>>> Ez egy 6 éves akksi, tegnap próbáltam vele indítózni, párszor
>>>>>> átforgatta, aztán kész, vége. Ezek után 11,8V volt benne ma, és
>>>>>> most
>>>>>> hogy felhoztam a lakásba, 12,4-re ment fel.
>>>>>>
>>>>>> Ez így elvileg egy élete végén járó akksi? Mondjuk soha nem volt
>>>>>> egy
>>>>>> nagy kapacitás-bajnok, és most az ünnepi szünetben csak pár 
>>>>>> rövidet
>>>>>> mentem az autóval.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Állítólag:
>>>>>>
>>>>>> *Maintenance Free - No refilling*
>>>>>> Reducing the use of electrolytic solutions and minimize
>>>>>> self-discharge.
>>>>>> Stable performance without ever refilling the solutions 
>>>>>> throughout
>>>>>> its
>>>>>> entire lifespan.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Gábor
>>>>>>
>>>>>> 2016.01.07. 13:29 keltezéssel, L. Pásztor írta:
>>>>>>> Szerintem lepattintható a teteje egy része, és valszeg alatta 
>>>>>>> lesz
>>>>>>> a 6
>>>>>>> lik, amibe utántölthetsz.
>>>>>>> Nekem az elmúlt n+1 évben minden akksim ilyen rendszerű volt,
>>>>>>> illetve
>>>>>>> volt olyan is, h a tető 2 darabban jött le, alatta 2x3 lyuk az
>>>>>>> utántöltésre.
>>>>>>> Sztem az autóakksikat direkt utántölthetőre csinálják a nyáron 
>>>>>>> nem
>>>>>>> ritkán 90 fok feletti motortér miatt ...
>>>>>>>
>>>>>>> ----------------------
>>>>>>> L. Pásztor
>>>>>>> ----------------------
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 1/7/2016 1:25 PM keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>>>>>> Sziasztok!
>>>>>>>>
>>>>>>>> Jól gondolom, hogy ebbe nem tudok vizet tölteni?
>>>>>>>> http://kepfeltoltes.hu/view/160107/DSC_0211_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>                  elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>                 elektro[-flame|-etc]
>>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>                elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>               elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>> -----------------------------------------
>>>              elektro[-flame|-etc]
>>>
>> -----------------------------------------
>>             elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>>             elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list