[elektro] akkuba vizet
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Thu Jan 7 16:41:08 CET 2016
Töltőm nincs, addig tököltem a múltkor az aldilidiben, hogy
elfelejtettem megvenni.
Ráraktam egy állítható laptop töltőt, a 16 vagy 18Voltos állásában tolt
úgy 3A-t az akksiba. De most a végén már jól hallhatóan pezsgett, nem
értem én ezt a zárt fedelű akku koncepciót.
Gábor
2016.01.07. 16:07 keltezéssel, L. Pásztor írta:
> Egy A6-os automatát ?
>
> Az akkuk kb. ugyanígy néznek ki, azok a nagy bufli müanyagok egyben a
> dugók is a cellák szájára.
> A szintet nem írtad ... töltsd fel és tedd töltőre, egy darabig még
> elvben elmegy.
>
> Megjegyzem: én elvből cserélnék akkut 6 év után bárhogy is néz az ki,
> meg gumikat is szoktam 3 év után, meg olajat is 10e km után ... de ezek
> már az én hülyeségeim ... :)
>
> -----------------------
> L. Pásztor
> -----------------------
>
>
> 1/7/2016 2:37 PM keltezéssel, Acs Gabor írta:
>> Múltkor egy ilyen után hátramenetben gurulva egy enyhe lejtőn simán
>> beröffentettem.
>>
>> Na szóval ha ezt látom, az azt jelenti, hogy tönkretettem az akkumat?
>> http://kepfeltoltes.hu/view/160107/DSC_0212_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
>>
>> Mert úgy látom, a fedél maga volt itt valami patent a cellák lezárására.
>> Ha visszanyomom a fedelet, akkor is ki tud majd lötyögni, és nem akarnám
>> hogy szétmarja a motorteremet. Vagy így szokott kinézni Nálad is a
>> feszegetés után?
>>
>>
>> Gábor
>>
>> 2016.01.07. 14:26 keltezéssel, L. Pásztor írta:
>>> Az akksi mélykisülés szintje 10.8V, ha az alá megy akkor kuka.
>>> Szerintem ezzel még el lehet menni, ha felteszed 24 órára tölteni.
>>> De én felfeszíteném a tetejét és csak megnézném az elektrolyt szintet.
>>>
>>> Sokat nem lehet egy 6 éves akkun bukni ... illetve igen ... úgy, mint
>>> haver aki télen -10 fok alatt este leállt dobni egy sárgát az Alpokban,
>>> család bent ült, mire visszaért a fények már csak fél-árbócon égtek.
>>> Persze verda nem indult. Család fél éjszakát bent töltötte a hideg
>>> kocsiban, szerencsére si overallja volt mindenkinek ...
>>>
>>> -------------------
>>> L. Pásztor
>>> -------------------
>>>
>>>
>>>
>>> 1/7/2016 1:42 PM keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>> A teteje olyan kicsit lágy anyagúnak tűnik, nem az a rugalmas, amit
>>>> lepattintásra terveztek.
>>>>
>>>> Ez egy 6 éves akksi, tegnap próbáltam vele indítózni, párszor
>>>> átforgatta, aztán kész, vége. Ezek után 11,8V volt benne ma, és most
>>>> hogy felhoztam a lakásba, 12,4-re ment fel.
>>>>
>>>> Ez így elvileg egy élete végén járó akksi? Mondjuk soha nem volt egy
>>>> nagy kapacitás-bajnok, és most az ünnepi szünetben csak pár rövidet
>>>> mentem az autóval.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Állítólag:
>>>>
>>>> *Maintenance Free - No refilling*
>>>> Reducing the use of electrolytic solutions and minimize self-discharge.
>>>> Stable performance without ever refilling the solutions throughout its
>>>> entire lifespan.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>> 2016.01.07. 13:29 keltezéssel, L. Pásztor írta:
>>>>> Szerintem lepattintható a teteje egy része, és valszeg alatta lesz a 6
>>>>> lik, amibe utántölthetsz.
>>>>> Nekem az elmúlt n+1 évben minden akksim ilyen rendszerű volt, illetve
>>>>> volt olyan is, h a tető 2 darabban jött le, alatta 2x3 lyuk az utántöltésre.
>>>>> Sztem az autóakksikat direkt utántölthetőre csinálják a nyáron nem
>>>>> ritkán 90 fok feletti motortér miatt ...
>>>>>
>>>>> ----------------------
>>>>> L. Pásztor
>>>>> ----------------------
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> 1/7/2016 1:25 PM keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>>>> Sziasztok!
>>>>>>
>>>>>> Jól gondolom, hogy ebbe nem tudok vizet tölteni?
>>>>>> http://kepfeltoltes.hu/view/160107/DSC_0211_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list