[elektro] akkuba vizet

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
Thu Jan 7 16:35:55 CET 2016


Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta, 2016. 01. 07.:
> Szerintem pont fordítva van:
>
>  > Multiméterrel nem tudod megmérni a kapacitását,
>  > csak a feszt, az meg nudli információ egy akkunál.
> Ez igaz egy használt akkunál. De egy új, gyári, egyszer feltöltött
> akkunál kutya kötelessége lenne az üresjárási feszültségnek (vagy hogy

--------------------------
http://www.akkumulatoraruhaz.hu/akkumulator-toltese.html
Tájékoztató adatok:
- Ha az akkumulátor üresjárati (terheletlen) kapocsfeszültsége eléri a
12,30V-ot, akkor az akkumulátor kapacitása kb. 50%, ezért felkell
tölteni.
- Ha az üresjárati feszültség kevesebb mint 12,25V, akkor azonnali
töltésre van szükség.
--------------------------
www.panelectron.hu/akkumulator_gyik.html

Töltöttség 	Savsűrűség (kg/l) 	Akkufeszültség (V)
100% 	1.265 	12.7
*75% 	1.225 	12.4
50% 	1.190 	12.2
25% 	1.155 	12.0
Mélykisütött 	1.120 	11.9

*Az akkumulátor szulfátosodása akkor kezdődik, amikor a savsűrűség
1,225 alá esik vagy az akkufeszültség 12,4V alá. A szulfátosodás
megkeményíti az akkumulátor lemezeket és csökkenti az akku
áramfelvevő/áramleadó képességét, kapacitását, a folyamat az
akkumulátor tönkremenetelével ér végét.
--------------------------------
szóval ezek szerint, ha a boltban ott rohadva lekornyad 12,4V alá, akkor
már ott rohadva szulfátosodik

> hívják, kapocsfesz?) arányban lenni a töltöttséggel ill. kapacitással.
> Ha meg nem így van, akkor úgyis reklamáció és garanciás intézés.
>
>> Akkor már inkább egy  autós halogén.
> Ezzel mit látsz? Hogy világít. Igen ám, de szerintem szemmel észere nem
> veszed, hogy most 12 Volt vagy 14 Volt van az akkuban. Ha meg már
> halványan vikágít, akkor úgyis megette a fene. :)
>
> Károly
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list