[elektro] akkuba vizet

Benedek I. renyta at t-online.hu
Thu Jan 7 15:58:15 CET 2016


Egy 12 Voltos izzó inkább! Multiméterrel nem tudod megmérni a kapacitását, 
csak a feszt, az meg nudli információ egy akkunál. Akkor már inkább egy 
autós halogén. Az van a boltban is, meg egy valami csődarab, vagy fém 
akármi.

bi

Karoly Kovacs wrote:
> Változó.
> Elvileg igen, manapság már úgy tudom, töltöttnek kell lennie.
> Gyakorlatilag, ki tudja?
> De a hiperben van voltmérő is. :) Én a szemüveggel szoktam ezt
> csinálni, amikor elfelejtem magammal vinni, akkor leemelek egyet az
> ott kapható olvasószemüvegek közül. Igaz, azt nem tudom, hogy a
> voltmérő csomagolva van-e, és ha igen, ki lehet-e úgy bontani, hogy
> ne sérüljön a csomagolása. De azt is megkockáztathatod, hogy viszel
> egy kis multimétert és bemutatod a bejáratnál/információnál.
>
> Károly
>
> Acs Gabor wrote:
>> Lehet, hogy pancser kérdés: Ha leveszek a hiperben a polcról egyet,
>> az fel lesz töltve?
>>
>>
>> Gábor
>>
>> 2016.01.07. 15:15 keltezéssel, Pataki István írta:
>>> Néhány éve (télen) helybe hozták a felújított akkut, elvitték a
>>> régit és fölszerelték az újat. Úgy tudom, még biztosan ment
>>> legalább 3 évet, és egy bikaerős (talán Bosch?) akku volt, szumma
>>> annyiért, mint az alacsonyabb amperórás újonnan a boltban. De ne
>>> kérdezd ki volt, neten kerestem rá.
>>> pi
>>>
>>>
>>> ----- Original Message -----
>>> From: "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu>
>>> To: <elektro at tesla.hu>
>>> Sent: Thursday, January 07, 2016 3:00 PM
>>> Subject: Re: [elektro] akkuba vizet
>>>
>>>
>>> Csak az első két cella fölött van most felfeszítve, de nincs
>>> eltörve a fedél. Találtam itt egy 15V-os tápegységet, azt
>>> rányomtam, most 2A-rel tölti. Jó lenne egy-két napot még ha
>>> kibírna, hogy el tudjak menni valami boltba venni egy másikat.
>>>
>>> Az első cellában, amibe beláttam, volt folyadék -bár nem tudom,
>>> milyen magasan kellene állnia benne. Pár centire van a szintje a
>>> perem alatt. Szóval nem hiszem, hogy vizezéssel is még túl sok
>>> életet tudnék neki adni.
>>>
>>>
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> 2016.01.07. 14:45 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>>> Hááát, határeset. :)
>>>> Nem jól látom a képről, hogy most akkor az a tető lepattant és van
>>>> valami pereme - ez jó - vagy pedig levált (valamiféle
>>>> ragasztásnál?) - ez esetben rosszabb a helyzet.
>>>> De ahogy Laci írta, próbáld meg feltölteni az akkut (már persze ha
>>>> vissza tudod ügyeskedni a tetejét). Ha rendesen feltöltődik (14
>>>> Volt fölé), akkor még van remény (de ez esetben sem 100%, hogy
>>>> sokáig fog élni). Ha nem éri el a 14 Voltot a töltés után, akkor
>>>> már csak nagyon korlátoltan működőképes (lehet, hogy többszöri
>>>> indítózást már nem visel
>>>> el, stb.).
>>>>
>>>> Károly
>>>>
>>>> Acs Gabor wrote:
>>>>> Múltkor egy ilyen után hátramenetben gurulva egy enyhe lejtőn
>>>>> simán beröffentettem.
>>>>>
>>>>> Na szóval ha ezt látom, az azt jelenti, hogy tönkretettem az
>>>>> akkumat?
>>>>> http://kepfeltoltes.hu/view/160107/DSC_0212_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
>>>>>
>>>>> Mert úgy látom, a fedél maga volt itt valami patent a cellák
>>>>> lezárására.
>>>>> Ha visszanyomom a fedelet, akkor is ki tud majd lötyögni, és nem
>>>>> akarnám
>>>>> hogy szétmarja a motorteremet. Vagy így szokott kinézni Nálad is a
>>>>> feszegetés után?
>>>>>
>>>>>
>>>>> Gábor
>>>>>
>>>>> 2016.01.07. 14:26 keltezéssel, L. Pásztor írta:
>>>>>> Az akksi mélykisülés szintje 10.8V, ha az alá megy akkor kuka.
>>>>>> Szerintem ezzel még el lehet menni, ha felteszed 24 órára
>>>>>> tölteni. De én felfeszíteném a tetejét és csak megnézném az
>>>>>> elektrolyt szintet.
>>>>>>
>>>>>> Sokat nem lehet egy 6 éves akkun bukni ... illetve igen ... úgy,
>>>>>> mint
>>>>>> haver aki télen -10 fok alatt este leállt dobni egy sárgát az
>>>>>> Alpokban,
>>>>>> család bent ült, mire visszaért a fények már csak fél-árbócon
>>>>>> égtek. Persze verda nem indult. Család fél éjszakát bent
>>>>>> töltötte a hideg kocsiban, szerencsére si overallja volt
>>>>>> mindenkinek ...
>>>>>>
>>>>>> -------------------
>>>>>> L. Pásztor
>>>>>> -------------------
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 1/7/2016 1:42 PM keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>>>>> A teteje olyan kicsit lágy anyagúnak tűnik, nem az a rugalmas,
>>>>>>> amit lepattintásra terveztek.
>>>>>>>
>>>>>>> Ez egy 6 éves akksi, tegnap próbáltam vele indítózni, párszor
>>>>>>> átforgatta, aztán kész, vége. Ezek után 11,8V volt benne ma, és
>>>>>>> most
>>>>>>> hogy felhoztam a lakásba, 12,4-re ment fel.
>>>>>>>
>>>>>>> Ez így elvileg egy élete végén járó akksi? Mondjuk soha nem volt
>>>>>>> egy
>>>>>>> nagy kapacitás-bajnok, és most az ünnepi szünetben csak pár
>>>>>>> rövidet mentem az autóval.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Állítólag:
>>>>>>>
>>>>>>> *Maintenance Free - No refilling*
>>>>>>> Reducing the use of electrolytic solutions and minimize
>>>>>>> self-discharge.
>>>>>>> Stable performance without ever refilling the solutions
>>>>>>> throughout its
>>>>>>> entire lifespan.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Gábor
>>>>>>>
>>>>>>> 2016.01.07. 13:29 keltezéssel, L. Pásztor írta:
>>>>>>>> Szerintem lepattintható a teteje egy része, és valszeg alatta
>>>>>>>> lesz a 6
>>>>>>>> lik, amibe utántölthetsz.
>>>>>>>> Nekem az elmúlt n+1 évben minden akksim ilyen rendszerű volt,
>>>>>>>> illetve
>>>>>>>> volt olyan is, h a tető 2 darabban jött le, alatta 2x3 lyuk az
>>>>>>>> utántöltésre.
>>>>>>>> Sztem az autóakksikat direkt utántölthetőre csinálják a nyáron
>>>>>>>> nem ritkán 90 fok feletti motortér miatt ...
>>>>>>>>
>>>>>>>> ----------------------
>>>>>>>> L. Pásztor
>>>>>>>> ----------------------
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> 1/7/2016 1:25 PM keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>>>>>>> Sziasztok!
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Jól gondolom, hogy ebbe nem tudok vizet tölteni?
>>>>>>>>> http://kepfeltoltes.hu/view/160107/DSC_0211_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>                  elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>                 elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>                elektro[-flame|-etc]
>>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>               elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>              elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>> -----------------------------------------
>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>
>>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc] 



More information about the Elektro mailing list