[elektro] akkuba vizet
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Thu Jan 7 15:46:41 CET 2016
Csodálkoznék ha ilyen multimétert lehetne ott kapni :)
Az ötlet jó, köszi!
Mert akkor viszek villáskulcsot, mindent, és ha pont ott a parkolóban
leheli ki ez a lelkét, az újjal tovább mehetek -ha töltve van.
Gábor
2016.01.07. 15:41 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
> Változó.
> Elvileg igen, manapság már úgy tudom, töltöttnek kell lennie.
> Gyakorlatilag, ki tudja?
> De a hiperben van voltmérő is. :) Én a szemüveggel szoktam ezt csinálni,
> amikor elfelejtem magammal vinni, akkor leemelek egyet az ott kapható
> olvasószemüvegek közül. Igaz, azt nem tudom, hogy a voltmérő csomagolva
> van-e, és ha igen, ki lehet-e úgy bontani, hogy ne sérüljön a
> csomagolása. De azt is megkockáztathatod, hogy viszel egy kis
> multimétert és bemutatod a bejáratnál/információnál.
>
> Károly
>
> Acs Gabor wrote:
>> Lehet, hogy pancser kérdés: Ha leveszek a hiperben a polcról egyet, az
>> fel lesz töltve?
>>
>>
>> Gábor
>>
>> 2016.01.07. 15:15 keltezéssel, Pataki István írta:
>>> Néhány éve (télen) helybe hozták a felújított akkut, elvitték a régit és
>>> fölszerelték az újat. Úgy tudom, még biztosan ment legalább 3 évet, és
>>> egy bikaerős (talán Bosch?) akku volt, szumma annyiért, mint az
>>> alacsonyabb amperórás újonnan a boltban. De ne kérdezd ki volt, neten
>>> kerestem rá.
>>> pi
>>>
>>>
>>> ----- Original Message -----
>>> From: "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu>
>>> To: <elektro at tesla.hu>
>>> Sent: Thursday, January 07, 2016 3:00 PM
>>> Subject: Re: [elektro] akkuba vizet
>>>
>>>
>>> Csak az első két cella fölött van most felfeszítve, de nincs eltörve a
>>> fedél. Találtam itt egy 15V-os tápegységet, azt rányomtam, most 2A-rel
>>> tölti. Jó lenne egy-két napot még ha kibírna, hogy el tudjak menni
>>> valami boltba venni egy másikat.
>>>
>>> Az első cellában, amibe beláttam, volt folyadék -bár nem tudom, milyen
>>> magasan kellene állnia benne. Pár centire van a szintje a perem alatt.
>>> Szóval nem hiszem, hogy vizezéssel is még túl sok életet tudnék neki
>>> adni.
>>>
>>>
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> 2016.01.07. 14:45 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>>> Hááát, határeset. :)
>>>> Nem jól látom a képről, hogy most akkor az a tető lepattant és van
>>>> valami pereme - ez jó - vagy pedig levált (valamiféle ragasztásnál?) -
>>>> ez esetben rosszabb a helyzet.
>>>> De ahogy Laci írta, próbáld meg feltölteni az akkut (már persze ha
>>>> vissza tudod ügyeskedni a tetejét). Ha rendesen feltöltődik (14 Volt
>>>> fölé), akkor még van remény (de ez esetben sem 100%, hogy sokáig fog
>>>> élni). Ha nem éri el a 14 Voltot a töltés után, akkor már csak nagyon
>>>> korlátoltan működőképes (lehet, hogy többszöri indítózást már nem
>>>> visel
>>>> el, stb.).
>>>>
>>>> Károly
>>>>
>>>> Acs Gabor wrote:
>>>>> Múltkor egy ilyen után hátramenetben gurulva egy enyhe lejtőn simán
>>>>> beröffentettem.
>>>>>
>>>>> Na szóval ha ezt látom, az azt jelenti, hogy tönkretettem az akkumat?
>>>>> http://kepfeltoltes.hu/view/160107/DSC_0212_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
>>>>>
>>>>> Mert úgy látom, a fedél maga volt itt valami patent a cellák
>>>>> lezárására.
>>>>> Ha visszanyomom a fedelet, akkor is ki tud majd lötyögni, és nem
>>>>> akarnám
>>>>> hogy szétmarja a motorteremet. Vagy így szokott kinézni Nálad is a
>>>>> feszegetés után?
>>>>>
>>>>>
>>>>> Gábor
>>>>>
>>>>> 2016.01.07. 14:26 keltezéssel, L. Pásztor írta:
>>>>>> Az akksi mélykisülés szintje 10.8V, ha az alá megy akkor kuka.
>>>>>> Szerintem ezzel még el lehet menni, ha felteszed 24 órára tölteni.
>>>>>> De én felfeszíteném a tetejét és csak megnézném az elektrolyt
>>>>>> szintet.
>>>>>>
>>>>>> Sokat nem lehet egy 6 éves akkun bukni ... illetve igen ... úgy,
>>>>>> mint
>>>>>> haver aki télen -10 fok alatt este leállt dobni egy sárgát az
>>>>>> Alpokban,
>>>>>> család bent ült, mire visszaért a fények már csak fél-árbócon égtek.
>>>>>> Persze verda nem indult. Család fél éjszakát bent töltötte a hideg
>>>>>> kocsiban, szerencsére si overallja volt mindenkinek ...
>>>>>>
>>>>>> -------------------
>>>>>> L. Pásztor
>>>>>> -------------------
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 1/7/2016 1:42 PM keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>>>>> A teteje olyan kicsit lágy anyagúnak tűnik, nem az a rugalmas, amit
>>>>>>> lepattintásra terveztek.
>>>>>>>
>>>>>>> Ez egy 6 éves akksi, tegnap próbáltam vele indítózni, párszor
>>>>>>> átforgatta, aztán kész, vége. Ezek után 11,8V volt benne ma, és
>>>>>>> most
>>>>>>> hogy felhoztam a lakásba, 12,4-re ment fel.
>>>>>>>
>>>>>>> Ez így elvileg egy élete végén járó akksi? Mondjuk soha nem volt
>>>>>>> egy
>>>>>>> nagy kapacitás-bajnok, és most az ünnepi szünetben csak pár rövidet
>>>>>>> mentem az autóval.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Állítólag:
>>>>>>>
>>>>>>> *Maintenance Free - No refilling*
>>>>>>> Reducing the use of electrolytic solutions and minimize
>>>>>>> self-discharge.
>>>>>>> Stable performance without ever refilling the solutions throughout
>>>>>>> its
>>>>>>> entire lifespan.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Gábor
>>>>>>>
>>>>>>> 2016.01.07. 13:29 keltezéssel, L. Pásztor írta:
>>>>>>>> Szerintem lepattintható a teteje egy része, és valszeg alatta lesz
>>>>>>>> a 6
>>>>>>>> lik, amibe utántölthetsz.
>>>>>>>> Nekem az elmúlt n+1 évben minden akksim ilyen rendszerű volt,
>>>>>>>> illetve
>>>>>>>> volt olyan is, h a tető 2 darabban jött le, alatta 2x3 lyuk az
>>>>>>>> utántöltésre.
>>>>>>>> Sztem az autóakksikat direkt utántölthetőre csinálják a nyáron nem
>>>>>>>> ritkán 90 fok feletti motortér miatt ...
>>>>>>>>
>>>>>>>> ----------------------
>>>>>>>> L. Pásztor
>>>>>>>> ----------------------
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> 1/7/2016 1:25 PM keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>>>>>>> Sziasztok!
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Jól gondolom, hogy ebbe nem tudok vizet tölteni?
>>>>>>>>> http://kepfeltoltes.hu/view/160107/DSC_0211_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list