[elektro] tréner fék

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Jan 4 03:06:05 CET 2016


Nekem jelenleg egy roger black rekumbensem van. Magnesfekkel es evezo
funkcioval ha epp az kell melle. Nagyon primitiv, de massziv.
A korabbi szinten rekumbens volt, abban is tobbezer km van, egy kisebb, de
jobban megcsinalt cucc. Valami husz k volt ujonnan.

Bye
Dexter
On Jan 3, 2016 11:57 PM, "Gabor Jordan" <jordang.elektro at gmail.com> wrote:

> Az Hello,
>
> Ha kész megoldást veszek (pl. ez :
> http://www.decathlon.co.hu/in-ride-300-home-trainer-id_8315759.html) ,
> az valszeg mágnesfékes lesz, de a jobbak egyébként mind dinamóval vagy
> folyadék ellenállással működnek. Ami visszatáplál az a legdrágább
> kategória, az nem célom.
> Viszont megcsinálni már annyira nem egyszerű a dolog a mágnesféket.
> Persze az alu tarcsara kell valami ferromágneses amihez a mágnest
> közelítem. Az LG4-en az egyébként ferromágnes lendkeréken volt egy külön
> karika amihez a mágnes közelített (ill. fedesbe került.), nemtom miért.
> Ráadásul a bazinagy lendkerék is felmelegedett rendesen és meg kell
> csinálni precízen egy jól csapágyazott és kiegyensúlyozott mechanikát.
> Egy generátornál ennek jó része adott és a hőt le lehet adni máshol. Ha
> egy kisebb lendkereket még fel tudok tenni és szabadonfutó is van, már a
> szíjtárcsa is rajta van, sok dolog meg van oldva. Könnyebben oldom meg a
> gerjesztés vagy a terhelés szabályozását mint a csapágyazást,
> kiegyensúlyozást, mágnes közelítését, távolítását.
>
> ÜDV JG
>
>
> 1/3/2016 11:11 PM keltezéssel, charles hoss írta:
> > Lattal mar magnesfeket szobabicon?
> > Pofon egyszeru. Egy nagy alu tarcsa a lendkerek es a magnes kozelsegevel
> > fekezed. Ne kombinald tul. Ha nem akarsz energiat termelni , csak
> > elfogyasztani, akkor a dinamo, generator mero pazarlas.
> > Bye
> > Dexter
> > On Jan 3, 2016 6:35 PM, "Gabor Jordan" <jordang.elektro at gmail.com>
> wrote:
> >
> >> ÜDV ,
> >>
> >> Ha jól rémlik, nemrég volt téma, de nem találom. Még csak játsszom a
> >> gondolattal, hogy egy fekvő szobabringát csináljak és kellene valami
> >> nagyon csendes, jól szabályozható fék.
> >> Autó generátornak mi a használható fordulatszám tartománya? Mennyi az
> >> áttétel a főtengely és a generátor tengely között?
> >>
> >> kb. folyamatos 200W-ot kellene megemészteni, amiből, lejön amit az
> >> áttétel megesz, de csúcsban ennek több mint duplája is kellhet. Nagyon
> >> kis terheléses állás is kell.
> >>
> >> Látom vannak szabadon futós generátorok. Ha még valahogy egy lendkereket
> >> rá tudok applikálni a generátor tengelyre, akkor meg van oldva a
> >> szabadonfutó is. Már csak áttétel kellene, ami nem kicsi sajnos. A
> >> szobai trénerek tipikusan 30mm tengelyen hajtanak, 1-2kg tömegű 150-200
> >> átmérőjű lendkereket és az pont jó. Annak a fordulatszáma olyan
> >> 1500-7000 között változik (10km/h - 40km/h). Ez sok a generátornak? Vagy
> >> ezen a fordulatszámon már süvít visít? (fontos, hogy csendes legyen) Meg
> >> a csapágyazás eszi meg a 200W felét?  Nyilván akkor kisebb fordulatszám
> >> kell, csak akkor meg a lendkerék kell nagyobb. Volt egy szobabringám
> >> (Mali LG4) amin kicsi volt az áttétel, kb. 6-7szeres, de brutálnagy
> >> lendkerék volt, 16kg.
> >>
> >> Lendkerék méretét hogyan kell számolni? Mondjuk ha a generátornál a fele
> >> lenne a fordulatszám a görgőhöz képest, akkor mennyivel nagyobb
> >> lendkerék kellene? Persze gondolom az átmérő számít a tömeg mellett.
> >> Nyilván ha ugyan az a tömeg nagyobb átmérőn van, az jobb. Egyébként
> >> kompakt kellene legyen. Max. kb. 200-250mm átmérőjű lendkerékkel jó
> >> lenne megoldani.
> >>
> >> Végiggondolva, ez a generátor téma eléggé nehéz ügy, még árban sem jó.
> >> Még ha szerzek is valami elfekvő generátort mondjuk 10e-ért, hozzá kell
> >> csináltatni lendkereket, az egészet kiegyensúlyozni, ennyiért veszek
> >> kész görgőt amiből a fékező-lendkerék egységet felhasználom. Azért mégis
> >> kíváncsi lennék, hova jutott a generátor témával, aki ezzel
> >> foglalkozott, ha megosztod.
> >>
> >> Kész fekvő szobabringát, amit lehet kapni, egyrészt 250k HUF, másrészt
> >> nem is jó. Konditeremben próbáltam megint fekvőbringát, amit nem értem
> >> miért neveznek fekvőbringának amikor ülni kell rajta és bőven az ülőlap
> >> vonala alatt van a pedál tengely. Nagyon rossz, nekem legalábbis. Ültem
> >> már rendes rekumbensen nem egyszer, az jó, de jobban hátradőlök és a
> >> pedál sokkal feljebb van. Arra gondoltam megveszem a rekumbens ülést és
> >> leantek csövekből és csatlakozásokból csinálok vázat.
> >>
> >> ?
> >>
> >> Kösz,
> >> JG
> >>
> >> -----------------------------------------
> >>            elektro[-flame|-etc]
> >>
> > -----------------------------------------
> >            elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list