[elektro] tréner fék

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
Mon Jan 4 00:47:39 CET 2016


Gabor Jordan <jordang.elektro at gmail.com> írta, 2016. 01. 03.:
> Az Hello,
>
> Ha kész megoldást veszek (pl. ez :
> http://www.decathlon.co.hu/in-ride-300-home-trainer-id_8315759.html) ,
> az valszeg mágnesfékes lesz, de a jobbak egyébként mind dinamóval vagy
> folyadék ellenállással működnek. Ami visszatáplál az a legdrágább
> kategória, az nem célom.
> Viszont megcsinálni már annyira nem egyszerű a dolog a mágnesféket.
> Persze az alu tarcsara kell valami ferromágneses amihez a mágnest
> közelítem. Az LG4-en az egyébként ferromágnes lendkeréken volt egy külön
> karika amihez a mágnes közelített (ill. fedesbe került.), nemtom miért.
> Ráadásul a bazinagy lendkerék is felmelegedett rendesen és meg kell
> csinálni precízen egy jól csapágyazott és kiegyensúlyozott mechanikát.
> Egy generátornál ennek jó része adott és a hőt le lehet adni máshol. Ha
> egy kisebb lendkereket még fel tudok tenni és szabadonfutó is van, már a

a szabadonfutó is meg van, a pedálról egy lánc viszi a kerékpár hátsó
agyához az erőt, ott van állandóan

> szíjtárcsa is rajta van, sok dolog meg van oldva. Könnyebben oldom meg a
> gerjesztés vagy a terhelés szabályozását mint a csapágyazást,
> kiegyensúlyozást, mágnes közelítését, távolítását.
>
> ÜDV JG
>
>
> 1/3/2016 11:11 PM keltezéssel, charles hoss írta:
>> Lattal mar magnesfeket szobabicon?
>> Pofon egyszeru. Egy nagy alu tarcsa a lendkerek es a magnes kozelsegevel
>> fekezed. Ne kombinald tul. Ha nem akarsz energiat termelni , csak
>> elfogyasztani, akkor a dinamo, generator mero pazarlas.
>> Bye
>> Dexter
>> On Jan 3, 2016 6:35 PM, "Gabor Jordan" <jordang.elektro at gmail.com> wrote:
>>
>>> ÜDV ,
>>>
>>> Ha jól rémlik, nemrég volt téma, de nem találom. Még csak játsszom a
>>> gondolattal, hogy egy fekvő szobabringát csináljak és kellene valami
>>> nagyon csendes, jól szabályozható fék.
>>> Autó generátornak mi a használható fordulatszám tartománya? Mennyi az
>>> áttétel a főtengely és a generátor tengely között?
>>>
>>> kb. folyamatos 200W-ot kellene megemészteni, amiből, lejön amit az
>>> áttétel megesz, de csúcsban ennek több mint duplája is kellhet. Nagyon
>>> kis terheléses állás is kell.
>>>
>>> Látom vannak szabadon futós generátorok. Ha még valahogy egy lendkereket
>>> rá tudok applikálni a generátor tengelyre, akkor meg van oldva a
>>> szabadonfutó is. Már csak áttétel kellene, ami nem kicsi sajnos. A
>>> szobai trénerek tipikusan 30mm tengelyen hajtanak, 1-2kg tömegű 150-200
>>> átmérőjű lendkereket és az pont jó. Annak a fordulatszáma olyan
>>> 1500-7000 között változik (10km/h - 40km/h). Ez sok a generátornak? Vagy
>>> ezen a fordulatszámon már süvít visít? (fontos, hogy csendes legyen) Meg
>>> a csapágyazás eszi meg a 200W felét?  Nyilván akkor kisebb fordulatszám
>>> kell, csak akkor meg a lendkerék kell nagyobb. Volt egy szobabringám
>>> (Mali LG4) amin kicsi volt az áttétel, kb. 6-7szeres, de brutálnagy
>>> lendkerék volt, 16kg.
>>>
>>> Lendkerék méretét hogyan kell számolni? Mondjuk ha a generátornál a fele
>>> lenne a fordulatszám a görgőhöz képest, akkor mennyivel nagyobb
>>> lendkerék kellene? Persze gondolom az átmérő számít a tömeg mellett.
>>> Nyilván ha ugyan az a tömeg nagyobb átmérőn van, az jobb. Egyébként
>>> kompakt kellene legyen. Max. kb. 200-250mm átmérőjű lendkerékkel jó
>>> lenne megoldani.
>>>
>>> Végiggondolva, ez a generátor téma eléggé nehéz ügy, még árban sem jó.
>>> Még ha szerzek is valami elfekvő generátort mondjuk 10e-ért, hozzá kell
>>> csináltatni lendkereket, az egészet kiegyensúlyozni, ennyiért veszek
>>> kész görgőt amiből a fékező-lendkerék egységet felhasználom. Azért mégis
>>> kíváncsi lennék, hova jutott a generátor témával, aki ezzel
>>> foglalkozott, ha megosztod.
>>>
>>> Kész fekvő szobabringát, amit lehet kapni, egyrészt 250k HUF, másrészt
>>> nem is jó. Konditeremben próbáltam megint fekvőbringát, amit nem értem
>>> miért neveznek fekvőbringának amikor ülni kell rajta és bőven az ülőlap
>>> vonala alatt van a pedál tengely. Nagyon rossz, nekem legalábbis. Ültem
>>> már rendes rekumbensen nem egyszer, az jó, de jobban hátradőlök és a
>>> pedál sokkal feljebb van. Arra gondoltam megveszem a rekumbens ülést és
>>> leantek csövekből és csatlakozásokból csinálok vázat.
>>>
>>> ?
>>>
>>> Kösz,
>>> JG
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list