[elektro] Audi DSG valto elektromos problema valoszinuleg

Xorn toth.endre at gmail.com
Mon Feb 1 07:58:14 CET 2016


Sajnos nagyon sokan vannak, akiknek kell az automata, és sajnos nem
olyan objektív okok miatt, mint a törött kulcscsontod. Huszonéve
leveleztem amerikai emberekkel egy autós levlistán. Az egyikük írt egy
könyvet, hogyan lehet valakiből amatőr autóversenyző. Az első fejezet
címe az volt: "Tanulj meg manuális váltóval vezetni!" :-)

Vannak olyan dolgok az autón, amit nem bíznék elektronikára,
egyszerűen jobban féltem az életem annál, hogy fly-by-wire legyen
mondjuk a kormány vagy a fék, vagy akár éppen a mondott villanyos
kormányzár. Ez utóbbinál pl. érdekes kérdés, hogy ha a
vezetésbiztonságot vesszük figyelembe, akkor villanyhiányos állapotban
nem szabad zárnia. Ugyanakkor a lopásgátlás szempontjából az a jó, ha
villanyhiányosan éppenhogy zárva marad. Akkor most mi legyen?

A 123-as Merga ugyan kimegy a világból, de közben mit pöfög ki
magából? Sajnos ez is benne van a pakliban.

A DSG amúgy OK, hogy jön, addig, amíg meghagyják nekem a szabad
választást, hogy akarom-e. Ez ugyanolyan dolog, mint melegnek lenni.
Amíg nem kötelező... :-)

Best regards,
Andy

Gabor Jordan <jordang.elektro at gmail.com> írta (2016. január 31. 22:46):
> egyet is értenék, csak éppen nem almát almával hasonlítasz.
> Hogy kell-e automata az már más jellegű kérdés. Azért miközben szidjuk
> az autóipart (is), a dolog másik oldala, kissé más szinten van a
> kényelem mondjuk egy 123as merci és egy mai hasonló kategória között.
> Értem én, hogy az előző kimegy a világból, de ezzel az erővel Royal
> Enfieldekkel kellene járni.
>
> Pl. én amikor nagyot zakóztam bringával és eltörtem a kulccsontom,
> áldottam, hogy dsg-s autó volt nálam akkoriban. Ha az nem lett volna,
> minimum 4 hétig nem vagy nehezen tudtam volna vezetni.
>
> Abból meg itthon nagyon sokan élnek ami manapság bekerül elektronika pl.
> az autókba. Nagyon erősek vagyunk autóelektronika gyártásban. Még akkor
> is, ha ezek nagy része haszontalannak tűnik. Mindenkinek más számít. Én
> pl. a rádiós kulcs / elektromos kormányzár kombótól irtózom, de van
> akinek ez nagyon kell. Meg az elektromos ülésállítást is semmibe nézem,
> sztem csak +tömeg és hibalehetőség, de a volt kolléga akinek a felesége
> is sokat vezeti az autóját, ő meg isteníti, mert elmarad az állítgatás.
>
> Szóval én nem írnám le a dupla kuplungot normál autókban sem. Jön az
> úgyis mert igény van rá.
>
> ÜDV JG
>
>
>
>
>
>
> 2016.01.31. 20:27 keltezéssel, charles hoss írta:
>> a duplakuplung nem egy jo irany ha nem versenypalyan akarsz boldogulni .
>> egy oreg 4t/l60e , vagy ax15 valto soha nem fog igy tonkremenni - eleve a
>> koltseg tortresze es szamomra meg mindig azok az autok a jok amik
>> megbizhatoan elvisznek mindenhova .
>> a tt nem tetszik annyira hogy bevallaljam hogy suliba jovet ki kell razzak
>> a zsebembol parmilkat es lehet hogy harom honapig nincs autom.
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> 2016. január 31. 7:33 Gabor Jordan írta, <jordang.elektro at gmail.com>:
>>
>>> Ne hidd, hogy a tobbi jobb. A ford dupla kuplungos a szerviz ellenere
>>> meghalt sokkal hamarabb. Az avensisben meg a motor halt meg. Cseresre.
>>> Persze ellenpelda is van minden tipusbol, de szerintem ez a jelenseg nem vw
>>> hanem 2016.
>>>
>>> UDV
>>>
>>> JG
>>> 2016.01.31. 4:02 ezt írta ("charles hoss" <charles.hoss at gmail.com>):
>>>
>>>> En jobban aggodnek a terven feluli apro hoppak miatt mint a fenti millios
>>>> extrakiadas.
>>>> Pure vw
>>>>
>>>> Bye
>>>> Dexter
>>>> On Jan 30, 2016 12:52 PM, "Pataki István" <pataki.istvan at freemail.hu>
>>>> wrote:
>>>>
>>>>> km-enként 1,60? Mennyi ehhez képest az üzemanyag, a
>>> karbantartás/javítás
>>>>> és a kocsi ára?
>>>>> pi
>>>>>
>>>>>
>>>>> ----- Original Message -----
>>>>> From: "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com>
>>>>> To: <elektro at tesla.hu>
>>>>> Sent: Saturday, January 30, 2016 12:21 PM
>>>>> Subject: Re: [elektro] Audi DSG valto elektromos problema valoszinuleg
>>>>>
>>>>>
>>>>>> Hat ennyit nem er km-re vetitve hogy gyorsabban valt mint en.
>>>>>> Bye
>>>>>> Dexter
>>>>>> On Jan 30, 2016 12:06 PM, "Gabor Jordan" <jordang.elektro at gmail.com>
>>>>>> wrote:
>>>>>>
>>>>>>> Hello,
>>>>>>> Csak a mai DSG váltók kezdenek kevésbé érzékenyek lenni.
>>>>>>> A korábbiak nagyon háklisak, hogy a szerviz időben és jól meg volt-e
>>>>>>> csinálva. Azoknak még külön olajterük van. Előző cégtől a cégautót
>>>>>>> úgy
>>>>>>> mertem megvenni, hogy ismertem pontosan az előéletét. Tudok olyat,
>>>>>>> amiben nem cserélték a szűrőt és megfeküdt. Az a gond, hogy amikor
>>>>>>> észreveszed már késő, nem vállalja senki a javítást, új váltó kell.
>>>>>>> Nem
>>>>>>> csoda, hogy sok a gond vele, 60e km-enként majdnem 100k HUF az olaj
>>>>>>> (sok
>>>>>>> és drága, ez a legtöbb, asszem valami 8l kell bele), a szűrő és a
>>>>>>> munkadíj. Ezen sokan spórolni akarnak, de sajnos nem lehet. Tudok
>>>>>>> olyan
>>>>>>> kollégát, aki "profi specialistával" csináltatta, kiváló minőségű
>>>>>>> olajjal (de nem az "eredetivel") és megfeküdt. Amikor kipurcan,
>>> abban
>>>>>>> nyilvánul meg, váltásnál jobban ránt mint kellene (nem durván, csak
>>>>>>> kicsit határozottabban), indokolatlanul vált néha fel/le és csúszik.
>>>>>>> Innen már nincs megállás, már itt nem javítják. Állítólag tipikus,
>>>>>>> hogy
>>>>>>> nem cserélik a szűrőt vagy nem jó az olaj, nem kap elég kenést és
>>>>>>> egyszerűen megkopik, amikor már érzed, késő.
>>>>>>> A pozitív oldal viszont, én mindig utáltam az automata váltót, de
>>>>>>> amikor
>>>>>>> először dsg volt, az egész más. Nincs késleltetés, nincs nyúlós
>>>>>>> érzés,
>>>>>>> gyorsabb mint én.
>>>>>>> ÜDV JG
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 1/29/2016 9:39 PM keltezéssel, Sandor Szali írta:
>>>>>>>> koszi a tippeket, hatha eljutnak majd szerelohoz :)
>>>>>>>> a kinai dologrol azt talaltam hogy a szintetikus olajat asvanyira
>>>>>>>> csereli a VW, igy javitja az eroveszteses problemat, hmm.
>>>>>>>> http://www.globaltimes.cn/content/826766.shtml
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2016-01-29 21:13 GMT+01:00 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
>>>>>>>>> Ez az a dsg valto ami miatt a vw kinaban bocsanatot kert?
>>>>>>>>> Csucstermek lehet.
>>>>>>>>> En provokalnam a valtot : kulonfele szenzorokat lebontani,
>>>>>>>>> takaritani,
>>>>>>> kh-t
>>>>>>>>> eloidezni sorban. Igy megtudod hogy hol van hibakod hol nincs,
>>>>>>>>> mire hogy
>>>>>>>>> reagal.
>>>>>>>>> Egyebkent siman el tudom kepzelni hoyy felkapott egy kis femport
>>>>>>>>> az abs
>>>>>>>>> erzekelokre es a esp panikol be.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Bye
>>>>>>>>> Dexter
>>>>>>>>> On Jan 29, 2016 1:09 PM, "Sandor Szali" <szali.sandor at gmail.com>
>>>>>>>>> wrote:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Sizasztok,
>>>>>>>>>> haverom az Audi TT DSG valtora rakoltotte mar az auto arat,
>>>>>>>>>> elkepzelheto hogy egy 5Ft-os elektromos alkatresz csinalja,
>>>>>>>>>> megkerdezem itt, hatha valaki...
>>>>>>>>>> -------
>>>>>>>>>> Ami cserelve volt [minden] mechatronika, másik váltó (belseje),
>>>>>>>>>> vezérlő chip, gázpedál,  kuplung.
>>>>>>>>>> A nagyokos tuningspecialista, a szerelő, a Porsche Hungária,
>>> csak
>>>>>>>>>> vakargatja a fejét... hibakód NINCS
>>>>>>>>>> Random megcsúsztatja a kuplungot, leginkább 2-esben lassan
>>> guruló
>>>>>>>>>> állapotban gázadásnál hozható ki a hiba.
>>>>>>>>>> ------
>>>>>>>>>> Azt nem ertem, hany dologtol fugghet [szenzorok, fordulatszam
>>>>>>>>>> stb.]
>>>>>>>>>> hogy megcsusztatja? mondjuk 5? Nem lehet azokat monitorozni,
>>> vagy
>>>>>>>>>> lekerdezni?
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>           elektro[-flame|-etc]
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>            elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list