[elektro] Altivar frekvenciaváltó CAN busz
hobilobi at gmail.com
hobilobi at gmail.com
Sun Dec 4 15:58:56 CET 2016
Bizony nagyon észnél kell lenni az ilyen rendszereknél, ahol
kommunikáció meg energia közel vannak egymáshoz.
Könnyű elcserélni egy madzagot, főleg ha a szerelő nem is hallott még
kommunikációról.
Amikor olyan helyen dolgoztam, ahol ilyen rendszereket szereltünk és
élesztettünk, kétlépcsős ellenőrzés volt.
Nagy gáz lett volna, ha egy ilyen hiba miatt, sokmilliós cuccok szálltak
volna el.
István
2016.12.04. 14:49 keltezéssel, Skandar Graun írta:
> Én hasonlóan jártam RS485-el.
> Valami elküldte a galvanikusan leválasztott drivert mindkét oldalon,
> kicseréltem, kicsengettem, megszkópoltam, minden okénak tűnik, de a
> kommunikáció nem állt helyre.
> Mintha a zavarjel a szoftverben is tinkretett volna valamit.
> Én Control Technique freikváltóval jártam így.
>
> 2016. december 3. 15:25 János Zakó írta, <janoszako at gmail.com>:
>
>> Szerintem inkább az lehetett, hogy kivitelezéskor vak vezetett
>> világtalant. Azért a CAN busz kábelezése és lezárása nem egy bonyolult
>> dolog. Tizenakárhány levélváltás volt ezzel kapcsolatban a rendszer
>> tervezője és kivitelezője között és a végén nem sikerült megfelelően
>> összekötni. Én azt hiszem ennek alapján, hogy a a rendszer bármelyik
>> pontjára kerülhett bármi, ami elérhető a rendszerben. Nem fogja ezt
>> bevallani senki, így nem is fog kiderülni.
>>
>> 2016. dec. 3. 13:45 ezt írta ("hobilobi at gmail.com" <hobilobi at gmail.com>):
>>
>>> Részvétem :-(
>>> Esetleg abban, amivel a CAN meg lett hajtva, nincs valami leválasztási
>>> probléma?
>>> Ilyennek nem illene normál körülmények között előfordulnia.
>>> Sajna ez már túlmegy a távgyógyítás lehetőségein, de gyanítom, hogy még a
>>> helyin is, ha nincs kapcsrajz és részletes doku.
>>>
>>> István
>>>
>>> 2016.12.03. 11:55 keltezéssel, János Zakó írta:
>>>
>>>> Nem tudni a pontos okot, ami eddig kiderült:
>>>> Két két frekvenciaváltóban a CAN adó-vevő IC és az 5V-on több IC
>>>> zárlatos lett. Az egyik látszólag most jó, a másik nem ismeri fel a
>>>> teljesítménykártyát. Azon még erőlködök kicsit.
>>>> A daruvezérlő kártyában a 24V tápbemenetén két ellenállás szétégve és
>>>> a CAN adó-vevő IC megemelte a kalapját. Ennek jó lenne a típusát
>>>> tudni, mert nem sikerült eddig leolvasni. Tettem rá egy olyant, mint a
>>>> frekvenciaváltókban volt. Most az ATV71 CAN RX error counter szaladgál
>>>> és CANopen error code 1. Állítólag a CAN paraméterek nincsenek
>>>> beállítva, még előtte sikerült "felrobbantani" a rendszert. Az még nem
>>>> világos, hogy az ATV71 CAN portja megy-e, mert nekem bezavar a
>>>> nyakában ültetett daruvezérlő kártya ilyen szempontból.
>>>>
>>>> hobilobi at gmail.com <hobilobi at gmail.com> írta (2016. december 2. 11:15):
>>>>
>>>>> 2016.11.30. 19:14 keltezéssel, János Zakó írta:
>>>>>
>>>>>> Sziasztok!
>>>>>>
>>>>>> Kollégáknak sikerült elköltöztetni a túlvilágra pár frekvenciaváltót a
>>>>>> CAN buszon keresztül. Sikerült életet lehelni beléjük, de valahogy ki
>>>>>> szeretném próbálni a CAN interface működését. Ha jól látom, a SoMove
>>>>>> megy USB-CAN interface-el is. Jól látom, hogy csak a leírásában
>>>>>> szereplő típussal megy? Hogy lehetne letesztelni? Kapásból ilyenem
>>>>>> van:
>>>>>>
>>>>>> http://www.microchip.com/Developmenttools/ProductDetails.
>>>>>> aspx?PartNO=APGDT002
>>>>>> Próbáltam összekötni, de sokra nem jutottam.
>>>>>> Esetleg egy USB-Serial átalakító végére tudnék tenni egy CAN bus
>>>>>> transceiver-t.
>>>>>> Előre is köszönöm a segítséget.
>>>>>>
>>>>>> Jani
>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>
>>>>> Ez kicsit zavaros.
>>>>> Rossz parancs ment a CAN buszon, vagy oda kötötte a 230-at?
>>>>> Vagyis SW-es vagy HW-es a vélt halál?
>>>>> Ha elment a túlvilágra, akkor hogy lehetett életet lehelni bele?
>>>>> Azért jó lenne kicsit egyértelműbben leírni a problémát, nem kelljen
>> már
>>>>> gondolatolvasónak lennünk.
>>>>>
>>>>> István
More information about the Elektro
mailing list