[elektro] Olajmentes trafókat helyez üzembe az Elmű-Émász

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Aug 4 23:10:25 CEST 2016


Erdos Zoltan wrote:
> azert a kicsinyitesnek vannak hatarai.
>
> trafonal a vaskeresztmetszet, huzalkeresztmetszet, menetszam
> meghatarozo. a vassal esetleg picit lehet jatszani az anyagminoseggel
>
> szoval amig trafo a trafo addig ervenyes a fizika..  majd ha levaltjak
> valami elekronikus megoldasra, akkor ujratanuljuk a szakmat :-)

Pontosan így van. Valóban a vassal lehet játszani (vékony, spéci lemez jóval 
magasabb Bmax, kisebb vasveszteség, jó hengerlési irány...), de az alapanyag 
mindenképpen vas, és a 2T körüli Bmaxot semmi módon nem lehet túllépni.

Amiben van nagy lehetőség a méretcsökkentés terén, az a hűtés. Na de ha jó a 
hűtés, ki is használják, akkor xar a hatásfok. Erőátviteli trafónál 
alapfeltétel, hogy kicsi legyen a veszteség. Ezért van létjogosultsága a 
műanyagos trafónak is, a régit se szabadott szétterhelni.

Szerintem a méretcsökkenés mögött egyértelműen egy sokkal jobb elrendezés, 
konstrukció húzódik meg, a rendelkezésre álló tér sokkal jobb kihasználása úgy, 
hogy a biztonság még nőjön is. (A középfesz közelében jobb, ha lehetetlen 
matatni üzemelés közben.) Gondolom az van felül, zárt helyen, és minden kisfesz 
rész kívülről hozzáférhető fedelek leszedése vagy kinyitása után. Így a 
szerkezetben nincs helye az embernek, ettől sokkal kisebb lesz.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list