[elektro] hajdu mosogep tipus azonositas
hobilobi at gmail.com
hobilobi at gmail.com
Thu Apr 28 10:02:22 CEST 2016
Természetesen a mai gépek szolgáltatásához mérve fapados az energomat.
A technika nagyon sokat fejlődött azóta. Azért az egy kb. 40 éves
konstrukció.
Az új gépeknél a tartóssággal van a baj. Túl sűrűn hallani, hogy
garancia lejárát +1(nap/hét/hónap)
és drága alkatrész hibája miatt elromlik.
Meg nagyon utálom, amikor a sok műanyag alkatrésznél spórolnak 1cm3
anyagot, és emiatt
hangyafa@@nyi fülek meg keresztmetszetek vannak, amik szinte maguktól
letörnek.
Utána meg aranyáron adják az 50Ft-ba kerülő újat.
Na akkor inkább egy fapados.
Nagyon utálom ha le akarnak húzni.
István
2016.04.28. 0:16 keltezéssel, jhidvegi írta:
> hobilobi at gmail.com wrote:
>
>> Ez a lehetőség mindegyik olyan tipusnál fennáll, amelyiknek a fűtését
>> csúszósarus csatlakozókkal oldják meg.
>> Ha ez bármi okból nem szorul eléggé, akkor a kb. 10A fűtőáram
>> nemkívánatos helyeken is tetemes hőt fejleszt, és
>> ettől sajna a vezetékezés leéghet. Azonban ez sem egyik pillanatról a
>> másikra áll elő. Ma már szerintem alap elvárásnak kellene
>> lenni, hogy a női személyzet is észrevegye, ha amperszag van a
>> készülék
>> körül. Ilyenkor pedig azonnal kikapcsolni a gépet, a mosandó le van
>> tojva.
> Jogos.
> Lehet, hogy bombabiztos ez a masina, de ez, akinek a gépéről szó van, nem
> ügyetlen emberke, és folyton javítania kellett valamit. Aztán elköltözött
> külföldre, itthon kellett hagyja a családot, akkor aztán végképp megadta magát a
> masina, akkor kértek meg, hogy segítsek a szállításban. Épp valami akció volt a
> közeli spárban vagy hol, gép oda, másik megvásárol... Az a gép bevált nekik,
> mert végül kivitték azt is külföldre, amikor a család maradéka is kiköltözött.
>
> Én meg úgy vagyok vele, hogy azért a mai gépek, amik nem ezek a kétféle tekercsű
> aszinkron motorosak, hanem pl kefés motorúak, vagy esetleg van inverteres is,
> fene tudja, szóval ezek képesek olyasmire, hogy centrifugáláskor forgatgatja,
> próbálgatja, és nézi, mennyire sikerült eloszlatni a ruhát, pl az áram
> pulzálásából látja, és ha okés, akkor pörgeti fel. A régebbi wirphool pl tudott
> 1200-zal is centrifugázni, azt nagyon díjaztam. Aztán ez az előmosás, mosás,
> öblítés, megválasztható vízmennyiséggel, ezek nekem bejöttek. Na meg pl egy
> érdekes funkció, amit anno a nagyon régi nagy hajdúba beépítettem: lúghűtés.
> Ezzel meg lehet akadályozni, hogy a ruha xarrá gyűrődjön. Normális gép ugyanis
> az ürítések között is centrifugál kicsit, ami vonatkozik a mosólé kiürítésére
> is. Ez normális esetben úgy történik, hogy a forró mosólevet felhígítja, ezzel
> lehűti, és csak akkor engedi rá a rövid centrifugát, ha ezt megtette.
>
> Az ugrálás: hát igen. Ez is jobban van megoldva normális gépeken: a dob tud
> mozogni a géphez képest, ezért aztán Nicht ugri-bugri, sem langsam spazieren :-)
>
> Végül a zaj. Ezt is tök jól megoldották a jobb gépekben.
>
> Külön tetszik pl az, hogy vannak a kezelőgombok, és szétszedve láttam, hogy úgy
> van megoldva, hogy ami víz bemegy a gomb mellett netán, az nem kerülhet az
> alatta lévő nyákra.
>
> Aztán a felültöltősnél (én már derékilag mást nem kérek) úgy van kitalálva, hogy
> nem tud a dob mellé esni semmi. A mosószertartó is egész korrekt, és levehető,
> szétszedhető pár mozdulattal, kitiszítható.
>
> Kijelzések: látni lehet, hogy mennyi idő van hátra, hol tart a gép (előmos, mos,
> öblít...), látom, mekkora hőfokot, centrifuga-sebességet választottam, vagy az
> adott program mit választott. Szóval jó egyszerű a kezelés, beállítás. A
> feliratok nem kophatnak le, úgy van megcsinálva.
>
> Összegezve: én nem szívesen térnék vissza valami ősi szoci tipusra. Ahogy
> autóban se akarnék újra zsigulit, pedig van abból is jó régi, működő.
>
> Tényleg, zsiguliból volt nekem tűzesetem. Szépen mentem vele, egyszercsak egy
> olyan hang jött előlről, mintha valaki tüsszentett volna egyet. A következő
> pillanatban sűrű füst jött a motorháztető réseiből. Kiugrottam, felnyitottam, jó
> nagy lángokkal égett az egész motortér. Semmit nem tudtam vele kezdeni,
> elkezdtem a csomagtartóból kirángatni, ami még menthető.
>
> Aztán valaki megállt, és a saját tűzoltókészülékével másodpercek alatt eloltotta
> a motortéri tözet, aztán ahogy ott termett, el is tűnt, még megköszönni se volt
> időm. Nna abban is minden kábel összeolvadt. A tüzet kilyukadt benzincső okozta,
> vagy ilyesmi. De nem úgy, hogy már előtte is lehetett volna a benzinszagot
> érezni!
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list