[elektro] hajdu mosogep tipus azonositas
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Apr 28 00:16:41 CEST 2016
hobilobi at gmail.com wrote:
> Ez a lehetőség mindegyik olyan tipusnál fennáll, amelyiknek a fűtését
> csúszósarus csatlakozókkal oldják meg.
> Ha ez bármi okból nem szorul eléggé, akkor a kb. 10A fűtőáram
> nemkívánatos helyeken is tetemes hőt fejleszt, és
> ettől sajna a vezetékezés leéghet. Azonban ez sem egyik pillanatról a
> másikra áll elő. Ma már szerintem alap elvárásnak kellene
> lenni, hogy a női személyzet is észrevegye, ha amperszag van a
> készülék
> körül. Ilyenkor pedig azonnal kikapcsolni a gépet, a mosandó le van
> tojva.
Jogos.
Lehet, hogy bombabiztos ez a masina, de ez, akinek a gépéről szó van, nem
ügyetlen emberke, és folyton javítania kellett valamit. Aztán elköltözött
külföldre, itthon kellett hagyja a családot, akkor aztán végképp megadta magát a
masina, akkor kértek meg, hogy segítsek a szállításban. Épp valami akció volt a
közeli spárban vagy hol, gép oda, másik megvásárol... Az a gép bevált nekik,
mert végül kivitték azt is külföldre, amikor a család maradéka is kiköltözött.
Én meg úgy vagyok vele, hogy azért a mai gépek, amik nem ezek a kétféle tekercsű
aszinkron motorosak, hanem pl kefés motorúak, vagy esetleg van inverteres is,
fene tudja, szóval ezek képesek olyasmire, hogy centrifugáláskor forgatgatja,
próbálgatja, és nézi, mennyire sikerült eloszlatni a ruhát, pl az áram
pulzálásából látja, és ha okés, akkor pörgeti fel. A régebbi wirphool pl tudott
1200-zal is centrifugázni, azt nagyon díjaztam. Aztán ez az előmosás, mosás,
öblítés, megválasztható vízmennyiséggel, ezek nekem bejöttek. Na meg pl egy
érdekes funkció, amit anno a nagyon régi nagy hajdúba beépítettem: lúghűtés.
Ezzel meg lehet akadályozni, hogy a ruha xarrá gyűrődjön. Normális gép ugyanis
az ürítések között is centrifugál kicsit, ami vonatkozik a mosólé kiürítésére
is. Ez normális esetben úgy történik, hogy a forró mosólevet felhígítja, ezzel
lehűti, és csak akkor engedi rá a rövid centrifugát, ha ezt megtette.
Az ugrálás: hát igen. Ez is jobban van megoldva normális gépeken: a dob tud
mozogni a géphez képest, ezért aztán Nicht ugri-bugri, sem langsam spazieren :-)
Végül a zaj. Ezt is tök jól megoldották a jobb gépekben.
Külön tetszik pl az, hogy vannak a kezelőgombok, és szétszedve láttam, hogy úgy
van megoldva, hogy ami víz bemegy a gomb mellett netán, az nem kerülhet az
alatta lévő nyákra.
Aztán a felültöltősnél (én már derékilag mást nem kérek) úgy van kitalálva, hogy
nem tud a dob mellé esni semmi. A mosószertartó is egész korrekt, és levehető,
szétszedhető pár mozdulattal, kitiszítható.
Kijelzések: látni lehet, hogy mennyi idő van hátra, hol tart a gép (előmos, mos,
öblít...), látom, mekkora hőfokot, centrifuga-sebességet választottam, vagy az
adott program mit választott. Szóval jó egyszerű a kezelés, beállítás. A
feliratok nem kophatnak le, úgy van megcsinálva.
Összegezve: én nem szívesen térnék vissza valami ősi szoci tipusra. Ahogy
autóban se akarnék újra zsigulit, pedig van abból is jó régi, működő.
Tényleg, zsiguliból volt nekem tűzesetem. Szépen mentem vele, egyszercsak egy
olyan hang jött előlről, mintha valaki tüsszentett volna egyet. A következő
pillanatban sűrű füst jött a motorháztető réseiből. Kiugrottam, felnyitottam, jó
nagy lángokkal égett az egész motortér. Semmit nem tudtam vele kezdeni,
elkezdtem a csomagtartóból kirángatni, ami még menthető.
Aztán valaki megállt, és a saját tűzoltókészülékével másodpercek alatt eloltotta
a motortéri tözet, aztán ahogy ott termett, el is tűnt, még megköszönni se volt
időm. Nna abban is minden kábel összeolvadt. A tüzet kilyukadt benzincső okozta,
vagy ilyesmi. De nem úgy, hogy már előtte is lehetett volna a benzinszagot
érezni!
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list