[elektro] Vilámvédelmi bazsajgás.

elight elight at gmail.hu
Mon Apr 4 13:01:07 CEST 2016


Elvileg lehetni lehet..

Nekem ezzel az a gondom,
hogy a villámvédelem most egyetlen rendszer..
Tehát a levezetőre rá vannak kötve a motortartók is.
Akkor minden villámvédőt külön külön
kellene levezetni, és a motorokat is méegyszer külön,
  ezek szerint..
Különben ami bejön a fővillámhárítón az
a motorok védődobozainak potenciálját is megemeli.
És ez garantáltan le fog  jönni a drótok köré tett vascsövön is.

Üdv István

2016-04-04 12:53 keltezéssel, Fekete Róbert írta:
> esetleg lehet az oszlop köré magasabb oszlopokat rakni?
>
> hogy magasság szerint inkább azokba ugorjon a villám?
> persze ez nem garancia arra hogy csak azokba fog...
>
> 2016-04-04 12:40 keltezéssel, elight írta:
>> Szia..
>>
>> Azt pl.  nem tudom hogy hány százalékban
>> játszik a csúcshatás..
>>
>> Arra gondolok, hogy egy szabályosan telepített
>> villámháritó alá lentebb 1-2 m-re oldalt mondjuk
>> elhelyezek egy említett Farady kalickát ,
>>     és abban a cuccot..
>> Mi a garancia , hogy elenyeszően kevés eset
>> lesz az, hogy a kalickámat csapja köbön,
>> és nem a rendes v.hárítót?
>> Tudom nem annyira nagy  ,
>>       de számokkal, tól-ig ez megjósolható?
>> Mert ha ,,, a megfelelően kialakított elrendezés
>> a tényleges csapások és esetek arányát
>> valamennyire mégis csak  csökkenthetné.
>>
>> Szóval az félreértés , hogy azt szeretném,  sohase
>> romoljon el.. Csak némileg csökkenteni szeretném a hibák
>>     esélyét ebben  az extrém szituációban.
>> ( Tehát jobb ha nyaranta egyszer kell felmászni ,
>>     mintha háromszor kellene.
>>      Ez részemről talán ilyen egyszerű gondolatnak indult.)
>>
>> Üdv István
>>
>>
>> 2016-04-04 11:29 keltezéssel, Szondi írta:
>>> 2016.04.04. 10:07 keltezéssel, elight írta:
>>>> Sziasztok.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Esetleg + vascsőben lehozni a drótokat..
>>>>
>>>> és a csövet  földelni.
>>> Például, és motorokat is egy Faraday kalitkába (vasdoboz)
>>> Így a sztatikus és a mágneses villany is ki van elvileg csukva.
>>> Persze, ha a ménkű belecsap a cuccba, az a néhány kA-es áram (ami
>>> lefolyik a csövön) indukálhat a csőben futó vezetékben is villanyt, de
>>> biztosan erre is van valamiféle protokoll.
>>>
>>>> Az aggályom az utóbbival hogy esetleg éppen rávezetem
>>>> a vezeték közelségére  azt a villámot amit talán
>>>> jó lenne távol tartani.  Van itt egyáltalán
>>>> értelme számolgatni hogy mennyi lesz a ráhatás?
>>> Elvileg a csőben levő dolog nem kap a villámtól semmit, az más kérdés,
>>> hogy a csövön átfolyó villany, ami ugye eléggé extrém, (nagy áram, rövid
>>> idő alatt) hogyan hat a benne végigfutó drótra.
>>>
>>>> Arra is gondoltam hogy magukat a motorokat
>>>> tenném egy egy fém ládába , de félek, minél több
>>>> a fém annál több a  vonzóerő..
>>> Ha mágnesesen, meg elektromosan is zárt a rendszer, kisebb az esély a
>>> pusztulásra. Nem az a baj, hogy odacsap a villám, mert azt leviszi a jó
>>> földelés, hanem a másodlagos hatást nehéz kivédeni. (mágneses, sztatikus)
>>> De kétségtelen, a zárt fém (vas) doboz a legjobb védelem.
>>> Valójában a földelésen (földelés körül) eloszló feszültség is okozhat
>>> meglepit. Az a pár millió volt, pár méter sugarú körben enyészik el,
>>> lehet számolgatni, hogy a talaj centiméterenkénti feszültsége sem
>>> gyerekjáték. és ez egy vezető, (nem is a legjobb) az összes hatásával.
>>>
>>> Üdv.:
>>> Anonymus
>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>              elektro[-flame|-etc]
>>>
>> -----------------------------------------
>>             elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list