[elektro] hosszmeres

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sun Sep 27 13:47:17 CEST 2015


A teljes távvezérléshez szerintem kéne még valami:
Az egésznek dízel-elektromosnak kéne lennie. Egy dízelgenerátor állandó feszt 
ad, és villamos hajtással működne a csörlőzés, kötélkieresztés is.

Ami gondolon nem megspórolható: a felcsévélt kötelet ki kell valakinek egy 
járművel húznia. Itt is nagy segítség lenne a villamos meghajtás, mert fix 
nyomatékúvá lehet tenni azt a villamos gépet, ami ellentart a vontató járműnek. 
Végülis minimális kiépítésben egy 2 negyedes aszinkronhajtás kéne bele. A 
nyomaték mindig azonos irányú, a forgás kétirányú.

Ha nem nagyon vad a le-feltekerés, akkor minden nap a dob elfordulásából elég 
pontosan lehetne a hosszt is mérni azzal, hogy a kioldó szerkezet beérkezését a 
kamera észlelné.

Azt azért belátom, hogy ez egy iszonyú költséges átalakítás lenne, és nem 
biztos, hogy átmenne hatósági engedélyeken, pedig biztonságosabb lehetne, mint 
az eredeti. Pl azért is, mert a dízelgép állandósult állapotban működhetne, a 
villamos hajtás meg alapvetően eléggé üzembiztos. Ilyenekkel már darukat, 
bányafelvonókat (emberrel) stb működtetnek, meg hát az összes lift... A 
bányafelvonók teljesítményben is hasonlóak lehetnek, hasonló kötélhossz, csak 
nagyobb erő kisebb sebesség.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list