[elektro] hosszmeres
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sun Sep 27 13:47:17 CEST 2015
A teljes távvezérléshez szerintem kéne még valami:
Az egésznek dízel-elektromosnak kéne lennie. Egy dízelgenerátor állandó feszt
ad, és villamos hajtással működne a csörlőzés, kötélkieresztés is.
Ami gondolon nem megspórolható: a felcsévélt kötelet ki kell valakinek egy
járművel húznia. Itt is nagy segítség lenne a villamos meghajtás, mert fix
nyomatékúvá lehet tenni azt a villamos gépet, ami ellentart a vontató járműnek.
Végülis minimális kiépítésben egy 2 negyedes aszinkronhajtás kéne bele. A
nyomaték mindig azonos irányú, a forgás kétirányú.
Ha nem nagyon vad a le-feltekerés, akkor minden nap a dob elfordulásából elég
pontosan lehetne a hosszt is mérni azzal, hogy a kioldó szerkezet beérkezését a
kamera észlelné.
Azt azért belátom, hogy ez egy iszonyú költséges átalakítás lenne, és nem
biztos, hogy átmenne hatósági engedélyeken, pedig biztonságosabb lehetne, mint
az eredeti. Pl azért is, mert a dízelgép állandósult állapotban működhetne, a
villamos hajtás meg alapvetően eléggé üzembiztos. Ilyenekkel már darukat,
bányafelvonókat (emberrel) stb működtetnek, meg hát az összes lift... A
bányafelvonók teljesítményben is hasonlóak lehetnek, hasonló kötélhossz, csak
nagyobb erő kisebb sebesség.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list