[elektro] hosszmeres
Skandar Graun
sgraun at gmail.com
Sun Sep 27 13:30:13 CEST 2015
Esetleg nem lehet megpróbálni felmágnesezni a drótkötelet?
Néhány méter hosszan megcsinálni... mert így nem a hosszal van a probléma,
hanem a végálláskapcsolással.
A mágnesezést lehetne felváltva beütni, ezáltal impulzussorozat jönne az
érzékelőtekercsben.
Mert neked a lényeg, hogy időben megállj, nem az, hogy mennyit engedtél le.
Valamint az is jó kérdés, hogy a minősítésen mennyit változtat, ha lefújod
valami élénk színnel a kötél egy részét és színfigyelő érzékelővel figyeled
a megjelenését.
2015. szeptember 27. 13:16 Erdos Zoltan írta, <erdosz at gmail.com>:
> nos igen, a holmi tobb, mint 60 eves.. egy regi csepel, vagy zil motor
> dolgozik benne.. (idonkent m-zaroltbol kiarusitanak igy mingi jut uj :-) )
>
> regen ugye nem volt elektronika, meg ovtak is a cuccokat.. volt ra ember
> es penz (mhsz), ma viszont kenytelenek vagyunk mindenkit kikepezni
> csorlot kezelni (se ember, se penz), igy sajnos van, aki
> gyakorlatlansagbol vagy gondatlansagbol nem koncentral vegig a dologra
> es berantja a szemet.. egy kb a teljes kotelvezeto mechanizmus
> szetkapasa es ujrafüzes.. nem otperc..
>
> ezert gondolkodunk egy megoldasban
>
> (es a tobbi hadititok : szeretnenk a csorlokezelot kiiktatni, illetve
> teljesen elektromos, tavvezerelt, telepitett technikat csinalni... bar
> egy egyelore hatosagilag tilos nalunk, tolunk balkanibb (ertsd nyugat)
> orszagokban mar itt ott elofordul.. ott is emberhiany miatt)
>
> ez utobbihoz viszont mar kell a hosszmeres, kell majd egy gepkoveto
> wifis webkamera, stb..
>
>
> 2015.09.27. 13:04 keltezéssel, jhidvegi írta:
> > Karoly Kovacs wrote:
> >> Na, most bavallom, elvesztettem a fonalat. :)
> >> Ezek szerint nem is a hosszmérés az alapprobléma, hanem az, hogy "jól"
> >> kellene leállnia a kötélnek?
> >
> > Ez csak az én laikus hozzállásom. De most már látom, hogy vannak profi
> bevezető
> > szerkezetek, fékező mechanizmusok, vész-kötélvágó szerkezet.
> >
> > Amúgy kár ezeken az ötleteken rugózni. Nyilván itt csaknem mindannyian
> totál
> > laikusok vagyunk. Nem kell komolyan venni azt, hogy van egy szerkezet,
> amit
> > sok-sok év alatt kikísérleteztek, fejlődött valamilyen gyakorlati igények
> > szerint, aztán jönnek emberek, akik nemhogy nem repülnek, de még csak
> nem is
> > láttak ilyet, és majd seperc alatt megoldják azt, amit azok, akik ezzel
> > foglalkoznak, eddig nem oldottak meg. :-)
> >
> > Én legalábbis ezzel a lazasággal álltam a dologhoz.
> >
> >> Zoli ezek szerint ezt a leállást,
> >> fékezést a hosszmérésre vezette vissza? Vagy rosszul értem?
> >> Ha rosszul, akkor bocs!
> >
> > Biztosan rosszul. Habár igazán nem olvastam, hogy mi lenne a hosszmérés
> célja,
> > de úgy rémlik, hogy a kioldószerkezet berántásának a megelőzése valami
> automata,
> > emberfüggetlen módon. Gondolom most is van rá lehetőség, hogy valaki,
> aki kezeli
> > a gépet, látja, hogy jön a földön ugrálva a szerkezet, és kialakult
> gyakorlata
> > van arra, hogy a feltekerést milyen ütemben kell lelassítani és
> leállítani.
> > Szóval az lehet a gond, hogy nem automatikus, azaz lehet hibázni, aminek
> a
> > hatására sérülhet a kötél, a kioldó szerkezet... Ezért aznapra kimarad a
> > repülés.
> >
> >> Egyébként nem is értem - Zoli nem írta (vagy írta?) -, hogy mire kell
> >> pontosan ez a hosszmérés? Mi a cél?
> >
> > Gondolom a fenti: jó pillanatban leállítani a szerkezetet, hogy ne
> essenek ki
> > repülési napok. Meg hát jó drága lehet a tönkrement ezmegaz. Bitang
> > teljesítmények vannak itt, ahogy olvasom, szóval törik-szakad minden, ha
> elkúrja
> > a gépkezelő a behúzást a végén.
> >
> > hjozsi
> >
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
> >
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list