[elektro] Napi érdekes - autótöltő.

Imre Kormos imre.kormos at gmail.com
Mon Sep 7 18:39:27 CEST 2015


Pedig én sokat akartam mondani. Ha 100w-al is meg lehet sütni a pirítóst,
akkor még kevesebbet ér a pedálozás.
Ki
2015.09.07. 18:35 ezt írta ("Xorn" <toth.endre at gmail.com>):

> Attól függ.
>
> Annak idején PC-hez is volt olyan 5,25-ös fiókba passzoló mini sütő,
> amiben egy kb. tíz centis  sütit lehetett megsütni. Az sem volt 800W,
> az tutti, de egy szelet kenyeret megpirítani nem is kell ennyi.
>
> Best regards,
> Andy
>
> Imre Kormos <imre.kormos at gmail.com> írta (2015. szeptember 7. 18:30):
> >
> http://index.hu/tech/szemlemorzsa/2015/09/06/1_8_kilometert_tekertem_egy_piritosert/
> >
> > Egy kenyérpirító olyan 800w lehet.
> > Ki
> > 2015.09.07. 14:43 ezt írta ("elight" <elight at gmail.hu>):
> >
> >> Igen,,
> >>
> >> abban a korban ezt konkrétan megértem.
> >> Azóta javultak az akkumulátorok is némileg
> >> meg a többi is...
> >>
> >> És pl.  nemrégiben  cikkeztek, hogy az elektromos járgányokban
> >> elvileg a hártsó üléseken is  lehetnének pedálok.
> >> És ezzel  az utasok is besegíthetnének az energiamérleg javításába.
> >>
> >> Ha ez mégsem számottevő, akkor ez csak (zöld) marketing fogás lehet?
> >> "Úgyse fog senki így tekerve közlekedni, mi meg jól eldtunk egy extrát
> >> némi feláron"
> >>
> >> Üdv István
> >>
> >> 2015-09-07 14:23 keltezéssel, jhidvegi írta:
> >> > elight wrote:
> >> >> Oké
> >> >>
> >> >> látom,
> >> >>
> >> >> mégis,  elvileg érdekelne ilyesmi konkrét  energia mérleg..
> >> >> Tehát játszani a gondlattal...
> >> >> Hogy mennyit tekerhetne össze az ember kilométerben.. ?
> >> > Gondolj egy olyan szerkezetre, amit régen rokkantak használtak. Volt
> >> rajta egy
> >> > kézi tekerő, az egy biciklilánccal hajtotta valamelyik kereket. Ez
> egy 3
> >> kerekű
> >> > jármű volt. Nem tudott valami szédületes sebességgel közlekedni
> >> természetesen.
> >> > Én csak olyat láttam (gyerekkoromban), amiben idősebb férfi ült,
> valszeg
> >> háborús
> >> > sebesült.
> >> >
> >> > Szóval ment mondjuk 2-3 km/h sebességgel, azaz 20 perc alatt, ha jó
> >> formában
> >> > volt, megtett mondjuk 1 km-t. Az egész szerkezet súlya nem lehetett
> 20-30
> >> > kilónál több, plusz persze az ember.
> >> >
> >> > Na most, ha egy autóról van szó, szerintem legalább 400 kiló, ez a
> >> távolság a
> >> > töredékére zuhan. Nincs kizárva, hogy a régi aksik miatt még sokkal
> több
> >> a súly.
> >> >
> >> > Ha akkutöltés-kisütés van, a hatásfok rosszabb, mint a fenti láncos
> >> hajtásnál,
> >> > még rövidebb a táv.
> >> >
> >> > Lábhajtással (bicikliszerűen) messzebbre lehetne jutni. De aki tolt
> már
> >> autót,
> >> > olyat, aminek nem szorult a féke, rendben volt rajta minden, az
> >> beláthatja, hogy
> >> > emberi erővel mennyire kevésre lehet jutni.
> >> >
> >> > hjozsi
> >> >
> >> > -----------------------------------------
> >> >            elektro[-flame|-etc]
> >>
> >> -----------------------------------------
> >>           elektro[-flame|-etc]
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list