[elektro] Napi érdekes - autótöltő.

elight elight at gmail.hu
Mon Sep 7 14:42:51 CEST 2015


Igen,,

abban a korban ezt konkrétan megértem.
Azóta javultak az akkumulátorok is némileg
meg a többi is...

És pl.  nemrégiben  cikkeztek, hogy az elektromos járgányokban
elvileg a hártsó üléseken is  lehetnének pedálok.
És ezzel  az utasok is besegíthetnének az energiamérleg javításába.

Ha ez mégsem számottevő, akkor ez csak (zöld) marketing fogás lehet?
"Úgyse fog senki így tekerve közlekedni, mi meg jól eldtunk egy extrát 
némi feláron"

Üdv István

2015-09-07 14:23 keltezéssel, jhidvegi írta:
> elight wrote:
>> Oké
>>
>> látom,
>>
>> mégis,  elvileg érdekelne ilyesmi konkrét  energia mérleg..
>> Tehát játszani a gondlattal...
>> Hogy mennyit tekerhetne össze az ember kilométerben.. ?
> Gondolj egy olyan szerkezetre, amit régen rokkantak használtak. Volt rajta egy
> kézi tekerő, az egy biciklilánccal hajtotta valamelyik kereket. Ez egy 3 kerekű
> jármű volt. Nem tudott valami szédületes sebességgel közlekedni természetesen.
> Én csak olyat láttam (gyerekkoromban), amiben idősebb férfi ült, valszeg háborús
> sebesült.
>
> Szóval ment mondjuk 2-3 km/h sebességgel, azaz 20 perc alatt, ha jó formában
> volt, megtett mondjuk 1 km-t. Az egész szerkezet súlya nem lehetett 20-30
> kilónál több, plusz persze az ember.
>
> Na most, ha egy autóról van szó, szerintem legalább 400 kiló, ez a távolság a
> töredékére zuhan. Nincs kizárva, hogy a régi aksik miatt még sokkal több a súly.
>
> Ha akkutöltés-kisütés van, a hatásfok rosszabb, mint a fenti láncos hajtásnál,
> még rövidebb a táv.
>
> Lábhajtással (bicikliszerűen) messzebbre lehetne jutni. De aki tolt már autót,
> olyat, aminek nem szorult a féke, rendben volt rajta minden, az beláthatja, hogy
> emberi erővel mennyire kevésre lehet jutni.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list