[elektro] Gondolkozzunk, benzin

Imre Kormos imre.kormos at gmail.com
Thu Oct 22 10:30:16 CEST 2015


Csak a szél összehozhat 1l-es fogyasztás különbséget. Egy 25km/h-s szellő
is 50km/h- s légellenállás különbséget hoz az oda-vissza úton, tuti hogy ez
eszrevehető. És a duna mellett szinte mindíg keletre fúj a szél.
Ki
2015.10.22. 10:08 ezt írta ("L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>):

> Neba... +   ezt komolyan kérded/mondod ???
> Nos végig autópálya. Csak 10 méterrel odább jön vissza a másik sáv,
> különbség nincs. A magasság 600-700km-en rohadtul nem játszik ...
> Egyetlen 160-ról 0-ra fékezés több energiát visz el mint 100m
> szintkülönbség felfele ... és egy autónál 150-160 felett a légellenállás
> viszi a teljesítmény nagy részét ...
> Ezért van az, ha 90-nél egy autó 7 litert fogyaszt, akkor 180-nál meg
> vagy 12 litert ...
> Hosszú távon az oda-vissza mindig jól összehasonlítható. De csak hosszú
> távon !
>
> ----------------------
> L. Pásztor
> ----------------------
>
> 10/22/2015 9:48 AM keltezéssel, Imre Kormos írta:
> > .
> >> Visszafele Münchenben tankolva bármivel ami legalább 98-as, kb.
> >> Tatabányáig elég ugyanaz a tank, ugyanolyan úton, de ez a táv kb.
> >> 80km-rel több mint az előző.
> > Azt láttad a térképen, hogy a duna merre folyik? Esetleg a duna mentén az
> > uralkodó szélirányt?
> > Sokváltozós ám az autózás.
> > Az oda-vissza irány akkor sem lenne összehasonlitható, ha tempomattal
> > mennél végig, mert a tempomat másképp viselkedik, ha pl az egyik irányban
> > meredekebben de rövidebben emelkednek a dombok, visszafele meg hosszabb
> > lankás emelkedők viusznek ugyan arra a magasságokra.
> > Ki
> > -----------------------------------------
> >            elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list