[elektro] Flyback nem indul
Horváth Péter
justicefriend at freemail.hu
Fri Oct 16 08:29:52 CEST 2015
2015.10.16. 1:08 keltezéssel, njjano írta:
> ...vagyis, nem egyszeruen :)
>
> Udv mindenkinek!
>
> Van egy kis gondom egy kis flyback tappal. Ugymond, "magatol", hidegen nem
> indul. Visszarajzoltam ugy nagyjabol a primer oldalt, mondjuk a snubber kor
> hianyzik, de mar nem akartam tovabb bonyolitani az amugy is eleg vacakul
> sikerult rajzot... Ime a rajz: http://i.imgur.com/zdVn0k1.jpg
>
> Namost, amikor nem indul, akkor a kritikus pontokon a pirossal irt DC
> feszultsegek allnak be, akar hosszu-hosszu ideig is. Aztan peldaul megboki az
> ember a merozsinorral csak ugy magaban a BUT bazisat, es hopp, mar megy is a
> cucc. Atomstabilan, hibatlanul terhelhetoen. Es ha hagyom melegedni, akkor ez
> az inditas elotti varakozas akar par masodpercre is lecsokken. Ha hagyom
> lehulni, akkor mondhatjuk, hogy kulso behatas nelkul nem indul.
Bekapcsolás után a fő tranzisztor bázisán áram indul meg a
220K--220K--tekercs-2x1k--3,3V zener útvonalon.
Ez az áram túl kevés indukciót okoz a transzformátorban ahhoz hogy
beinduljon az oszcilláció.
Szerintem a 220K-s ellenállások kicsit megnyúltak, a 220 mikrós
kondinak pedig kicsit megnőtt az átvezetése,
esetleg lehet hogy a tranzisztor is megsült kicsit, és nőtt a BE
átvezetése. Ezekbe a kapcsolótranzisztorokba volt is
BE ellenállás integrálva. Először a kondit cserélném, aztán csökkenteném
az ellenállások értékét.
Esetleg ha a felső 220K-ra tennél párhuzamosan egy kondenzátort?
>
> Persze mar minden alkatreszt megmertem, mind hibatlan, ahogy kell. A cucc
> 1989-es, de a kondik tokeletesen hozzak a rajuk irt kapacitast, ellenallasok
> nem nyultak, nem rovidultek stb. Nade akkor mi a gond, hogy mukodott ez
> evtizedekig? :)
>
> Valami tipp, micsinaljak vele?
>
> Jah meg valami: a ket kisBC ebben a fura kapcsolasban mit valosit meg,
> valamifele vezerelheto aramgeneratorszeruseget? Egyszer mintha mar talalkoztam
> volna hasonloval es valaki irta is hogy mi ez a kapcsolas, de persze
> elfelejtettem :(
Ez tirisztor tranzisztoros helyettesítő kapcsolása. Akkor gyújt be
amikor a primer (kollektor) áram elérte a meghatározott értéket,
vagyis az összes energia bement a vasmagba, még a telítés előtt vagyis a
0,12-0,33 ohmos ellenállásokon elérődik a 0,7V.
Más kapcsolásokba egyetlen tranzisztor szokott lenni. Szerintem ez csak
azért van hogy meggyorsítsa a folyamatot, és gyorsabban
lezárjon a tranzisztor, vagyis hatásfok növelés miatt.
> Kosz es udv
>
> Jano
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
>
More information about the Elektro
mailing list