[elektro] cd ugrik
Gabor Jordan
jordang.elektro at gmail.com
Mon Nov 16 15:07:21 CET 2015
nehogymááá it miattam összeugorjatok :-)
Enyhítendő, én is hozzátennék egy ellenpéldát, consumer elektronika
gyártásban, nagy neves gyár, 98-ban történt, hogy a magas selejt%-ra
rászálltak a nagyfőnökeink és idehívtak egy pár (egyébként kiváló
szaktudású) japán kollégát. Volt olyan panel pl. amit megnéztünk, az
egyik oldalán be volt repedve kb.15-20mm hosszan (FR2). Mondta az öreg,
ez javít6ó, mi csak néztünk mint a moziban, ez viccel, a repedt panel?
Nem viccelt. Gondoltam nekiáll, a repedést megpróbálja ragasztani majd a
panel szélén menő 6-8 vezetősávot nagyító alatt (mindent nagyító alatt
csináltak ezek, állandóan a fejükön volt) megkapargatni, ónozni és
szépen átkötögetni. Nem. Az ember fogott szigetelt huzalt, minden
átszakadt vezetősávnál megkereste a forrasztható véget, ahova megy és
hosszú vezetékkel átkötötte. Döbbentünk meg és a mellettem álló, aki
szervízvezető is volt azt mondta ilyennek ők utasították el a garanciás
javítását, durva felhasználói beavatkozásra hivatkozva. Nagyon
kellemetlenül érezte magát, hogy ilyet elutasított amikor szervizes
volt. Persze a felhasználónak még kellemetlenebb volt gondolom, mivel a
garanciás cucca besz at rt és még rá is fogták, hogy bele barkácsolt.
Szóval szerintem minden szinten és oldalon lehet rossz tapasztalatot
hozni. Meg jót is.
ÜDV JG
11/16/2015 2:08 PM keltezéssel, Anonymus írta:
>
> 2015.11.16. 12:04 keltezéssel, njjano írta:
>> ---------- Original Message -----------
>> From: Anonymus <szondilaszlo at gmail.com>
>> To: elektro at tesla.hu
>> Sent: Mon, 16 Nov 2015 11:29:37 +0100
>> Subject: Re: [elektro] cd ugrik
>>
>>> ami nem. És a fele csavar dolog, kimondottan rémhír. Mint sok más
>> Rengeteg keszulek jutott hozzam Gelka utan, hidd el, sajnos nem remhir.
> Csak a pontosság kedvéért: nem "Gelka" voltunk. Nem az a szint, nem az
> a szakmai támogatottság és főleg nem az a szemlélet. ITT, Nokia,
> Pioneer, Loewe. Az első kettőnél (ami persze 1), a gyári szerviz, a
> többinél szerződött márkaszerviz. Nem a Gelka világa volt. :)
> És mi is sokat kínlódtunk, "mesterembereknél" pár kört futott
> szerkezetekkel. Tudok én is rémtörténetet, (tucatszám) de tőlünk ami
> kiment, mivel a vége mi voltunk, (országos szinten) az tuti volt.
>
>>
>> Tapasztalat... Plane az olyan keszulekekkel ami szerintuk javithatatlan
>> volt...
> Ilyen nálunk nem volt. A főnökség simán "kibelezte" volna a műszerészt.
> Ettől sokkal egyszerűbb dolgokért volt "szőnyeg széle, közepe" raport.
> Ha kellet, a "doboz" és a hálózati kábel maradt meg, akkor is meg lett
> "javítva", mivel a gyártósor két emelettel felettünk dolgozott. :) (még
> volt olyan, hogy márkavédelem)
> Valamint, ha kellett, be lett kapcsolva a szkóp, és a kotta is elő lett
> véve, de ez a javítások nagyon kis százalékánál vált szükségessé. Fejből
> mentek a lényeges IC-k lábkiosztásai, a pozíciószámok,
> feszültségértékek, mérőpontok. Nyilván más, havonta egy gyártmányból,
> huszonakármennyi típusból, 1000 javítás, mint 1000 féle típusból,
> havonta, típusonként néhány példány.
> Az az idő persze elmúlt.
>
> Üdv.:
> Anonymus
>
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list