[elektro] alkatrész garancia
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Sun Nov 1 15:34:37 CET 2015
Közben lehet, hogy rájöttem, de szóljatok, ha tévedek.
Jótállás az csak a felsorolásban meghatározott (és értékhatár fölötti)
termékekre kötelező, viszont szavatosság mindenre. A fogyasztó részére 2
év, a nem fogyasztónak 6 hónap. A szavatosság pedig a hibás teljesítésre
vonatkozik, és szerintem ez a termék így hibás, ebben a konfigurációban
nem használható.
És a 6 hónapon belül a forgalmazónak kell bizonyítania, hogy a hiba nem
volt a termékben az eladáskor, márpedig ez a hiba benne volt a FW-ében
mindig is.
Most akkor egyetlen vitás pont maradhat, hogy ez hibája-e a terméknek,
vagy sem. Ezt nem tudom, ki jogosult eldönteni, remélem van más szerv
is, mint a bíróság.
Gábor
2015.11.01. 15:25 keltezéssel, Acs Gabor írta:
> Van olyan a törvényben, hogy kötelező jótállás alá eső termékek köre, és
> ebben egy felsorolás cikkcsoportok szerint. Ebben van olyan, hogy
> Személyi számítógépek és alkatrészeik, ez nyilvánvalóan nem az.
> Viszont van " elektronikus hírközlő végberendezések (telefonok,
> mobiltelefonok, telefax-készülékek, több funkciós készülékek stb.) 10
> 000 Ft bruttó vételár felett" -ebbe bele lehet érteni a kaputelefont is,
> de itt nincs beleírva, hogy azok alkatrészeire is vonatkozik-e.
>
> A szakszerű belenyúlásról meg annyit, hogy a szünetérték egyetlen
> paraméterét állítottam, a maximumot 1 másodpercre. A minimum az gyárilag
> (default) volt 1 másodperc. Amit én állítottam, az a user manualban is
> szereplő tartomány alsó vége.
> Más kérdés, hogy a szoftvere miért tesz lehetővé egyáltalán ilyen
> helyzetet, miért nincs rajta reset-jumper, miért nincs magyar nyelvű
> leírás az egyes paraméterek részletes leírásával stb. És hogy a min.
> 1mp. max. 1mp. feltételnek pontosan megfelel a pontosan 1mp.
>
>
> Gábor
>
> 2015.11.01. 15:07 keltezéssel, Jozsef Valkai írta:
>> Miert ne lenne?
>>
>> Mas kerdes hogy ez most szakszeru belenyulasnak szamit vagy sem...
>>
>> --
>> Valkai Jozsef
>> +36703628147
>> vjozsef at valkai.net
>> (Mobilról küldve)
>> 2015. nov. 1. du. 2:54 ezt írta ("Acs Gabor" <levlista at e8e.eu>):
>>
>>> Sziasztok!
>>>
>>> Tudja valaki, hogy mi most a szavatosságra/jótállásra törvényi előírás
>>> alkatrészek esetén?
>>> Nem egy ellenállásra gondolok, hanem egy komolyabb alkatrészre. Az
>>> esetemben egy kaputelefon-alaplapról van szó, 35 ezer Ft volt, és már
>>> felkészülten akarok menni a kereskedőhöz, ha netán vita lenne.
>>>
>>> A hiba, hogy sikerült egy paraméterét úgy beállítani, hogy többet nem
>>> lehet kívülről felhívni, és mivel csak betelefonálással állíthatóak a
>>> paraméterei, így ezt nem lehet többet visszaállítani. A kereskedő sem
>>> tudja visszaállítani, ki kell küldenie a gyártóhoz, aminek szállítási
>>> költsége van, és a (külföldi) gyártó a resetelésért számlázni akar. Ez
>>> így lenne vagy 20 rugó szerintem, amit nincs kedvem benyelni.
>>>
>>> Egyébként a paraméter, amit elállítottam, a csengések közötti szünet
>>> minimum 1 mp legyen, és maximum is 1 mp. Tehát elvileg a pont 1mp-es
>>> szünetű csengetésre fel kéne vennie a hívást, de eldobja. Próbáltam
>>> millisecundumonként állítani, de semmilyen szünethossz esetén sem veszi
>>> fel. Ez szerintem gyári hiba, amire vonatkoznia kellene jótállásnak, de
>>> mivel ez nem egy komplett készülék, hanem csak az alaplapja, fogalmam
>>> sincs, hogy erre van-e kötelező jótállás (ráadásul nem fogyasztó nevére
>>> szólt a számla).
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> --
>>>
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list