[elektro] Lézeres célravezető...:}}
"L. Pásztor"
seasoft at invitel.hu
Mon May 11 20:02:40 CEST 2015
Ismerősnél láttam, a szitu hasonló volt, asszony kis mazdával állt be a
kétszemélyes garázs szűkebb szekcionált kapuján át ember nagy chrisler-e
mellé.
Már vagy 3-szor lakatolták-festették a jobb oldalát, illetve tükröket,
mikor q...ra megunta.
A mazdára elejére, de a motorház tető első hajlatára két kis apró dekor
csíkot tett, amit asszony még épp látott az ülésről.
1. Aztán asszonyt beültette, és befele 10 cm-t.
2. Kijelölte a csempén azt a két pontot, amit a dekor jel előtt lát
közvetlenül a földön.
3. aztán megint előre 10 cm-t (kormányt fordított ha kellett) és megint
2 pötty a földre.
4. repeat-until maradék 6 méteren még 60-szor ... :)
Végül a pöttyöket összekötötte, és kapott 2 sárga párhuzamos görbe
vonalat ...
Azóta szent a béke.
Én valamikor egy egész álló napot ordítottam vele az udvaron és
tolattattam (csak tükörből) előre-hátra két sövény-sor között a
kispolyákkal ...
A sövény ugyan ráb...ott, de asszony végül megtanulta hol az autó
széle, eleje, vége. A többi autónál meg már ráérzett magától.
-------------------
L. Pásztor
-------------------
2015.05.11. 18:08 keltezéssel, Király,Gyula írta:
> Üdv!
>
> Kicsit hosszú lesz, de elektro.:}}
>
> Vettem ugyebár egy Suzukit ( a füttyögő tolatólámpa lószart füttyög, 24
> V-ost adott a majom..), a zasszony meg vérszemet kapott, hogy ő pedig beáll
> vele a garázsba.
>
> A bömös ( ölég meglepő, de így van) 6 centivel volt keskenyebb, azzal nem
> mert beállni.
>
> Namost: el kellene érni, hogy ne kétemberes legyen a beállás..
>
>
>
> Különleges nehezítés, hogy az ajtó a szokásos 2x2 m-es, ám a jobboldali fal
> bő 20 fokkal befelé tart, ferdén kell beállni.
>
> Egyrészt cos fi miatt nincs ki a 2 méter, másrészt a ferde beállásnak a
> hossztengelyben, és középen kell lennie.
>
>
>
> Én első körben egy függőleges fényvisszaverőt gondoltam a falra, a verdából
> egy lézerpointert, oszt' jónapot.
>
> Hát nem, mert akárhonnan célozhatom a célt, akár a fél autót is
> legyalulhatom.
>
>
>
> Na, mondom, akkor fordítunk. A lézer a falon, már csak az autón levő (
> mondjuk egy kellően hosszú csőben) levő érzékelő kell.
>
>
>
> Azám, de kell a "fő" érzékelő mellé kétoldalra olyan érzékelő, amelyik
> jelzi, hogy merre kell keresgélni a jó irányt.
>
> Annyi előnyöm van, hogy van egy marék vonalsugárzó lézerem, így a függőleges
> gondok kihagyhatók.
>
>
>
> Arra gondoltam, egy 10 centi hosszú, belül matt fekete cső végén az érzékelő
> a fő irányra ( mondjuk BPW34 átlójának megfelelő átmérővel ), ezzel nagyon
> nem lehet mellélépni. Eddig jó, ez mukod.
>
> De a célravezetés?
>
> Arra gondoltam, hogy pl. 5 mm-es plexiből két derékszögű háromszög ( mint pl
> a 45 fokos vonalzó ), és az átfogó tükrözne, a két háromszög közt
> átlátszatlan a fal.
>
> A vége lecsapva, ott is BPW figyel.
>
>
>
> Elképzelésem szerint, ha félrenéz a verda, a fő érzékelő semmit se lát, de
> valamelyik szélső irányt érzékelő előbb-utóbb elkapja a függőleges irányzó
> fényt.
>
> Ebből tudni lehet, hogy pl. balra kell óvatosan tekerni, amíg meg nem szólal
> az egyenes.
>
> Fék, kormány egyenesbe, és innen kisebb igazgatással mehet előre.
>
> ( az ajtótól jó nagy táv van a szórakozásra.
>
>
>
> Működhet ez, vagy valami egyszerűbb?
>
> Tehát a jeladó egy függőleges sugarat kibocsátó lézer, nem pontsugárzó.
>
>
>
> Gyula
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> ---
> Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
> http://www.avast.com
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list