[elektro] Lambda szonda

Péter Bozzay peterb.list at gmail.com
Tue Mar 31 12:48:59 CEST 2015


Sziasztok!

Van itt valaki,aki otthon van lambda szonda témában?
Van egy 50ccm injektoros Suzuki Lets4 robogóm, amiben megszakadt a
lambda szonda fűtése. Nem akarnám csak emiatt feltétlenül kicserélni,
mert az ára összemérhető a robogóéval... Még majd megpróbálom kimérni,
hogy maga a szonda jó-e, illetve még az se teljesen egyértelmű, hogy
ez cirkónium vagy titán szonda.
A szakadt fűtés miatt hibát jelez a motor, de megy, bár a szenzor elég
kormos volt. Valahol olvastam, hogy szondahiba esetén általában
valamilyen konstanssal helyettesíti az ECU. Próbáltam a szakadt 8
ohmos fűtést helyettesíteni egy 10 ohmos ellenállással, ekkor
megszűnik a hibajelzés. Viszont olvastam olyat is, hogy "a fűtés
ellenállása a hőmérséklet emelkedésével jelentősen nő", így ez valami
PTC lehet? Ahelyett viszont talán nem díjazna a vezérlés hosszabb
távon egy konstans teljesítményellenállást.
Szóval a kérdés az, hogy hogyan lehetne problémamentesen becsapni az
ECU-t, ha amúgy jó maga a szenzor? Gondolom üzemmeleg motornál a
fűtésnek nincs különösebb szerepe, viszont a fogyasztás és kormolódás
miatt talán jobb lenne, ha a szonda szabályozna és nem egy
helyettesítő konstans. Katalizátor itt szerintem nincs, ez az egész
lambdázás inkább csak arra mehet ki, hogy minél kisebb fogyasztással
ki tudjanak hozni 4,5 LE-t egy 50-es négyüteműtől. A korábbi de
szintén injektoros verzióban eleve nincs is lambda szonda.

Üdv,
Péter



More information about the Elektro mailing list