[elektro] vezetősávok (szigetek) kialakítása reszeléssel, kaparással.?

Szlifka Tibor szlifka.tibor at gmail.com
Thu Mar 26 07:57:05 CET 2015


Anno erre én egy hatos keményfém fúrót köszörültem le megfelelő
profilra, így kaptam két vágóélt. Az egyik nagyon mélyen és keskenyen
szántott, a másik kicsit szélesebben, de nem vágott a hordozóba.
Zsugorcsövet rá, hogy ne vágja szét a kezem az él. Ha nem adtam volna
kölcsön, talán még meg is lenne. Nagyon gyorsan lehetett vele
kapirgálni, és fémvonalzó mellett is használható volt.
--
tibi

Cser Tamas <maguspr53 at gmail.com> írta (2015. március 25. 20:55):
> " Ez egy igen puritán tápegység, a panel is rém egyszerű."
> http://oldradio.tesla.hu/szetszedtem/288cb-teszter/011hatulrol.jpg
>
> az alábbi megközelítést találtam róla  a  retroelektro.uw.hu-n
> jelenleg nincs csiszológépem, tehát éles szerszámmal kell kapirgálni.
>
> node milyen profilú kapirgálót kell (érdemes) kialakítani?
> (csavarhúzó élével kissé kényelmetlen volt :-( )
> ------------------------
> http://retroelektro.uw.hu/sajat/aramkorokrol.html
>
> -vezetősávok (szigetek) kialakítása reszeléssel, kaparással.
>
> Ez egy nagyon egyszerű módszer, egyszerűbb áramköröknél elég
> gyorsan lehet vele haladni. A lényeg, hogy "szigeteket"
> alakítunk ki a rézfóliából úgy, hogy a szigetek közti területet
> éles szerszámmal, csiszológéppel, stb. eltávolítjuk. Ezzel csak
> szögletes formákat lehet kialakítani, és a rajzolat sem lesz túl
> finom, precíz. A szigetekre akár lyukak nélkül,
> felületszereléssel is felforraszthatjuk a legkülönfélébb
> alkatrészeket. A gépi tervezés nehézkes lehet, mivel sok esetben
> arra támaszkodunk, hogy egy alkatrésznek kellően hosszú a
> kivezetése ahhoz, hogy szigeteket áthidaljon. Ehez viszont
> külön kell elkészíteni szinte minden alkatrészhez a tervet.
> Kézi tervezéssel lehet csak igazán hatékony módszer.
> --------------------------
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list